ایران توانسته مجوز صادرات خاویار پرورشی و میگو به اتحادیه اروپا را کسب کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از نظر تولیدات دامپزشکی، ایران دارای  مقام برتر بین کشورهای منطقه است، به‌گونه‌ای که کیفیت و کمیت تولیدات در این بخش زبانزد سایر کشورها است.

محسن مشکات افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در کیش می‌تواند علاوه بر آنکه با امکانات و تجارب سایر کشورها باب آشنایی جدیدی را فراهم آورد، در معرفی محصولات تولیدی کشورمان بسیار مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته که با حضور 50 کشور اروپایی و آمریکایی در کیش در حال برگزاری است، توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در معرض دید قرار گرفته که حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی حاکی از اهمیت موضوع بوده و می‌تواند زمینه صادرات هرچه بیشتر محصولات تولیدی کشورمان را به سایر کشورها فراهم آورد.

مشکات ادامه داد: برای آنکه بتوانیم عضو فعال دهکده جهانی شویم، باید از تکنولوژی‌ها و دانش روز دنیا استفاده کنیم که این نمایشگاه‌ها، زمینه استفاده از این موارد را فراهم می‌آورد.

76 قلم کالای صادراتی دامی در سال گذشته به سایر کشورها فرستاده شد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در آبزیانی همچون میگو، دارای کد بهداشتی برای صادرات محصول به اتحادیه اروپا هستیم و علاوه بر آن، در بخش ماهیان خاویاری نیز وضعیت مناسبی در بین سایر کشورها داریم.

وی یادآور شد: میگو در حال حاضر به اتحادیه اروپا صادر می‌شود و صادرات خاویار نیز از سال گذشته که صید در دریای خزر محدود شده است، با صادرات خاویار پرورشی ادامه پیدا کرده است.

مشکات تأکید کرد: ایران در تولید خاویار در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و با وجود محدودیت‌هایی که موجود است، توانسته‌ایم مجوز صادرات خاویار پرورشی را به اتحادیه اروپا کسب کنیم که این امر نشان می‌دهد استانداردهای موجود از لحاظ تولیدی و بهداشتی در سطحی است که توانسته نظر مساعد کشورهای اروپایی را نیز کسب کند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ایران به کشورهای اروپایی محصولاتی همچون دام زنده، جوجه یک‌روزه، آبزیان، روده، سالامبور، پای مرغ، تخم‌مرغ، عسل، فرآورده‌های لبنی، صنایع دستی مرتبط با فرآورده‌های دامی صادر کرده است.

مشکات همچنین گفت: در بحث مربوط به داروهای دامی نیز صادرات مناسبی وجود داشته، زیرا ایران ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و جایگاه مناسبی را کسب کرده است.

وی در پایان افزود: در سال گذشته 76 قلم کالای صادراتی به سایر کشورها از ایران فرستاده شده است.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته با حضور 40 کشور اروپایی و 10 کشور آمریکایی و در مجموع 280 شرکت از یکم تا سوم اسفندماه سال جاری در کیش برپا است.

کد خبر 27703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =