مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی ایران با بیان اینکه ۶۰ هزار تن مرغ در مرحله دوم سبد کالایی توزیع می‌شود، گفت: با افزودن ۹۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، تولید مرغ در عید ۱۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

همایون دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه برای توزیع مرحله دوم سبد کالایی برای هر خانوار 4 کیلوگرم مرغ توزیع می‌شود، گفت: 60 هزار تن مرغ در انبار شرکت پشتیبانی امور دام برای توزیع اختصاص یافته است.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی ایران افزود: شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد داخلی را به قیمت کیلویی 6500 تومان خریداری و 120 هزار تن ذخیره کرده است.

دارابی در مورد وضعیت تولید مرغ گفت: ماهانه 140 تا 150 هزار تن مرغ گوشتی در کشور تولید می‌شود که تقاضا برای مصرف 125 تا 130 هزار تن است.

به گفته دارابی در روزهای منتهی به شب عید 97 میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است که تولید ماهانه مرغ را 15 هزار تن در ایام عید افزایش می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی ایران با انتقاد از قیمت مرغ زنده گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 4900 تومان است، اما از مرغداران 4350 تومان خریداری می‌کنند.

از وی سؤال شد، قیمت مرغ در بازار 6400 تومان است، آیا فروشندگان گران‌تر می‌فروشند؟ گفت: با توجه به افت 28 درصدی مرغ زنده و نیز هزینه‌های کشتارگاه و واسطه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی این قیمت منطقی است.

دارابی در ادامه گفت: قیمت سویا طی دو هفته گذشته 200 تومان و ذرت 100 تومان افزایش یافته و به همان نسبت قیمت تمام شده تولید را بالا برده است.

دارابی در پاسخ به اینکه چرا با کاهش قیمت دلار این نهاده‌های وارداتی افزایش یافته است، گفت: البته کاهش قیمت این نهاده‌ها در 3، 4 ماه گذشته نیز غیرمنطقی بود، کاهش قیمت ذرت به دلیل افزایش تولید داخلی و کاهش سویا به دلیل حجم وسیع واردات بود.

وی تاکید کرد: باید در زنجیره تولید سود تولید کنندگان، واردکنندگان و واسطه‌هایی که تولید را به دست مصرف کنندگان می‌رسانند، با هم دیده شود و گرنه هر کدام ضرر کنند منافع ملی به خطر می‌افتد.


 

کد خبر 27726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =