وزیر جهاد کشاورزی بر ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه بخش کشاورزی در کشور تاکید و خطاب به مدیرانش اعلام کرد: بخش کشاورزی از مخاطبان اصلی سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است و باید برنامه‌های اجرایی این سیاست در بخش کشاورزی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود حجتی در نشست معاونان، مدیران ستادی و رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور اظهار کرد: پیگیری، پشتکار و نظارت عامل اصلی در مدیریت بخش کشاورزی است.

وی از رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها درخواست کرد: نقش، اهمیت، رسالت و مأموریت‌های بخش کشاورزی را برای مدیران استان به ویژه استانداران به خوبی تبیین کنند تا توجه مسئولان استان به بخش کشاورزی مضاعف شود.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به مدیران اعلام کرد: بخش کشاورزی از مخاطبان اصلی سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است و باید برنامه‌های اجرایی این سیاست در بخش کشاورزی تدوین شود.

حجتی مدیران را به فرصت‌سازی برای بخش کشاورزی از مجموعه امکانات و مقدورات موجود کشور فرا خواند و اظهار کرد: در شرایط فعلی فرصت های مادی و معنوی زیادی پیرامون ما وجود دارد که باید آنها را شناسایی و در خدمت جامعه کشاورزی قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی سپس بهره گیری از ظرفیت‌های فایناس را از جمله فرصت های موجود عنوان کرد و گفت:علی رغم در دسترس بودن این ظرفیت در سنوات گذشته برای بخش کشاورزی مورد استفاده قرار نگرفته است؛ در دوره جدید مدیریت کشاورزی استفاده از این فرصت برای توسعه امور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به این که مردم به صورت عام و کشاورزان به طور خاص از وزارت جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید انتظار اقدامات مدبرانه و امید بخش دارند، ایجاد خط اعتباری 750 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی خلق فرصتی از فرصت های موجود پیرامونی عنوان کرد.

حجتی خاطرنشان کرد: این اقدام مدبرانه توانسته است امیدهایی را در دل کشاورزان ایجاد کند و زمینه پیشبرد اهداف و برنامه های افزایش تولید را نیز به دنبال خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق و مستمر بر وظایف حاکمیتی جهاد کشاورزی اظهار کرد: نظارت بر وظایف محوله به وزارت جهاد کشاورزی مهمترین مأموریت مدیران است و این نظارت باید نظام‌مند، هوشمند،هدفمند و مستمر انجام شود و به انجام صحیح وظایف محوله بیانجامد و راه را برای فعالان کشاورزی هموار کند.

وی در همین ارتباط رؤسای سازمان ها را به اعمال نظارت بیشتر بر امور مربوط به تولید، توزیع و مصرف سموم و آفت کش ها توصیه و اظهار کرد: در ارتباط با جلوگیری از ورود آفت کش های غیر استاندارد در بازار از ابزارهای اطلاع رسانی برای آگاهی بخشی به مصرف کنندگان استفاده کنید. همچنین نسبت به معرفی عوامل ذی‌نفع به مراجع ذیربط اقدام کنید و به گونه‌ای این دو اقدام را همزمان پیگیری کنید که امکان هرگونه سوء استفاده و اجحاف به کشاورزان سلب شود.

 
کد خبر 27768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =