وزیر جهادکشاورزی گفت: سیاست گذاری در آموزش کشاورزی باید براساس نتیجه محوری باشد، به طوری که بتواند مسئولیت اصلی بخش در ارتباط با تامین امنیت غذایی را محقق و موجبات افزایش بهره وری اقتصادی و تولیدی پایدار را برای بخش کشاورزی به ارمغان آورد.

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در نخستین نشست شورای سیاستگذاری آموزش کشاورزی خطاب به مدیران افزود: آموزش کشاورزی باید براساس نیاز بخش و با رویکردی هدفمند دنبال شود و اگر آموزش کشاورزی اینگونه طراحی شود به طور قطع علاوه بر برخورداری از پشتیبانی های دولتی از حمایت و پشتیبانی های مردمی نیز برخوردار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر براصل بهره وری و اقتصادی بودن و پایداری استقرار نباشد به هر میزان نیز برای حمایت و پشتیبانی آن منابع مالی و تجهیزات و امکانات بکار ببندیم باز نمی تواند جایگاه واقعی خود را در متن جامه بیابد و فقط به صرف پشتیبانی امکانات و منابع فعال خواهد بود.

وی اظهارداشت: براساس اصل نتیجه محوری مهم نیست که امر آموزش کشاورزی را چه دستگاه و سازمانی انجام دهد، مهم این است که محصول نظام آموزشی در خدمت کشاورزی کشور قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات اساسی در خصوص آموزش کشاورزی در کشور صورت پذیرفته و همگرایی و هم افزایی فعالیت های آموزشی برای اثربخشی نیز امری ضروری است.

حجتی فضای اجرایی دولت جدید را با رویکردی هماهنگ و همگرایی دانست و افزود: باید از این فرصت برای هماهنگی های امر آموزش دستگاه های اجرایی مختلف استفاده کنند.

کد خبر 27786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =