کشاورزی> خزلی خرازی از آغاز عرضه اولیه 32 میلیون و 31 هزار و 911 قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد گندم در روز جاری خبر داد و گفت: در دقایق اولیه عرضه، 12 درصد از حجم این اوراق در حالی به فروش رسیده که احتمال تکرار این عرضه وجود دارد.

حسین خزلی خرازی، مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی گفت: بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران برای جبران نیاز مالی دولت جهت خرید تضمینی گندم، از امروز در بورس کالای ایران توسط کارگزاری بانک کشاورزی آغاز و تا کنون 12 درصد از حجم کل قراداد های قابل عرضه به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه این عرضه شامل 32 میلیون و 31 هزار و 911 قرارداد اورق سلف موازی استاندارد گندم است ، عنوان کرد: ناشر این اوراق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و مشاور عرضه اوراق بهادار شرکت کارگزاری بانک کشاورزی است.

خزلی خرازی با اشاره به سررسید 6 ماهه این اوراق از نرخ بازده 10 درصد شش ماهه (معادل 20 درصد سالانه) در سررسید اوراق سلف موازی استاندارد گندم سخن گفت و افزود: ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید به ترتیب شامل دولت جمهوری اسلامی ایران و خزانه داری کل و سپس بانک کشاورزی است و  متعهد پذیره نویس در انتهای دوره  پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است.

نرخ بازخرید بازارگردان این اوراق نیز روزشمار معادل 19 درصد است.

مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی با اشاره به حجم تقاضاهای متعدد برای خرید این اوراق در روز جاری گفت: انتظار می رود امروز با توجه به حجم تقاضا یک بار دیگر عرضه اوراق سلف موازی گندم تکرار شود.

منبع:فارس
کد خبر 278705b838aa478e86e3d3cc2ca8ef1d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =