رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بازنگری قوانین قرنطینه ای کشور، پایش سموم و قرنطینه آنلاین از جمله برنامه های مدنظر این سازمان برای سال 1393 است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمدعلی باغستانی با بیان این که قرنطینه در هیچ جای دنیا با کسی تعارف ندارد، افزود: قرنطینه محصولات کشاورزی می تواند تضمن کننده امنیت غذا در هر کشور باشد و به همین دلیل شرایط و قوانین قرنطینه در جهان بسیار سختگیرانه تر از ایران است.

وی با اشاره به این که یکی از راه های ورود بیوتروریسم به کشورها دور زدن مسائل و قوانین قرنطینه ای است، افزود: باید برای پیشگیری از چنین پدیده و تهدیداتی با دقت نظر و حساسیت بیشتری مسائل قرنطینه ای پیگیری و دنبال شود.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: گرچه قوانین قرنطینه ای ایران به سال 1343 باز می گردد، اما قوانین بسیار خوبی در این زمینه داریم که ممکن است در برخی موارد با خلاءهای حقوقی مواجه باشد.

باغستانی تاکید کرد: در راستای ارتقای قوانین قرنطینه ای محصولات کشاورزی درصدد هستیم این قانون را مورد بازنگری قرار دهیم تا ضمن اصلاح برخی مفاد موجود در آن چند تبصره و متمم به قانون قرنطینه ای کشور اضافه کنیم که ضعف های احتمالی آن نیز اصلاح شود.

وی گفت: قرنطینه و سیستم پایش سموم به صورت آنلاین یکی دیگر از برنامه های سال آینده سازمان حفظ نباتات است که تاکنون جلسات بسیاری برای اجرای آن برگزار شده و در نظر داریم تا شش ماه اول سال آینده این طرح را اجرایی کنیم.

کد خبر 27965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =