کشاورزی> مدیر جهاد کشاورزی کنارک گفت: سرمای بی‌سابقه که در سال‌های اخیر نظیر نداشته است ۵۰۰ هکتار باغات موز زرآباد را نابود کرد.

سعید اولیایی در کنارک اظهار داشت: سرمای شدید در هندوستان کوچک ایران، زرآباد، که مهد میوه‌های گرمسیری است سابقه نداشته است و موجب شد 500 هکتار باغات موز منطقه به طور کامل نابود شود و 3500 هکتار هم بین 30 درصد تا 80 درصد خسارت ببیند.

وی افزود: هم‌چنین مزارع و باغ‌‌های‌ گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، هندوانه و طالبی هم خسارت زیادی دیده‌اند و به 2 هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصولات سبزی و سیفی بین 20 تا 30 درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کنارک با بیان اینکه کشاورزان روستاهای بلک، دودر، بند گاه و مرادی کشک در بخش زرآباد بیشترین خسارت را از این سرمای بی‌سابقه متحمل شده‌اند؛ تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت ما حدود 25 میلیارد تومان است اما هم‌چنان این برآورد اولیه است و برآورد نهایی را به زودی اعلام می‌کنیم.

در سواحل مکران دو قطب اصلی کشاوزی وجود دارد اولی بخش باهوکلات شهرستان دشتیاری است و دومی بخش زرآباد کنارک است؛ بخش باهوکلات به دلیل خشکسالی‌های چندسال گذشته از دور خارج شد و حالا کم کم دارد روی دور می‌افتد اما بخش زرآباد به دلیل بالا بودن سفرهای زیرزمینی همچنان در دوره خشکسالی بلوچستان هم به کارش ادامه داد و حالا کشاورزانش بهت زده از سرمایی که هیچ‌وقت وجود نداشته و به یادشان نیست خسارت‌های جدی‌ای محتمل شده‌اند.

منبع:تسنیم
کد خبر 27a0c34f62414ccea597d5913fc03f4d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =