معاون بهبود امور تولیدات گیاهی با بیان دلیل گرانی سیب‌زمینی در بازار گفت: برای پایان دادن به سریال تکراری سیب‌زمینی و پیاز قول می‌دهم و آیین‌نامه عرضه برنج با برند توسط شالیکاران به زودی ابلاغ می‌‌شود.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه بر اساس گفته شما،‌ برنامه حمایت وزارت جهاد کشاورزی از عرضه‌کنندگان برنج داخلی با برند، چگونه خواهد بود؟ گفت: آیین نامه عرضه برنج ایرانی با برند تدوین می‌شود و به زودی ابلاغ می‌شود.

معاون بهبود امور تولیدات گیاهی پیش تر گفته است، برندسازی برنج می تواند در افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و افزایش اطمینان مصرف کنندگان موثر باشد، براین اساس این وزارتخانه از شالی‌کارانی که محصولشان را با برند مشخص به بازار عرضه کنند، حمایت می کند.

*دلیل گرانی سیب‌زمینی

کشاورز در پاسخ به سئوال دیگر فارس که چرا قیمت سیب‌زمینی و پیاز در بازار بالاست، گفت: قیمت پیاز بالا نیست، اما دلیل گرانی سیب‌زمینی کمبود بذر آن در سال گذشته است که باعث شد سطح زیر کشت و عرضه کاهش یابد و به همین دلیل قیمت سیب‌زمینی بالا رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمای بیش از اندازه در جیرفت و گلستان در فصل رشد سیب زمینی هم دلیلی برای کمبود این محصول و بالا رفتن قیمت شد.

به گزارش فارس قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در بازار 3000 تومان و پیاز 2000 تومان است.

*کشاورز: سریال تکراری سیب‌زمینی و پیاز را پایان می‌دهیم

وی در پاسخ به اینکه نوسان قیمت محصولاتی مانند سیب‌زمینی و پیاز در سالهای گذشته به سریال تکراری تبدیل شده است، یکسال قیمت بالا و عرضه پایین است و سال دیگر قیمت پایین و عرضه بالا،‌چه برنامه‌ای برای کنترل این وضعیت دارید؟ گفت: برنامه‌ الگوی کشت اجرا می‌شود که این پدیده را در سالهای بعد نخواهیم داشت.

 

کد خبر 28044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =