با توجه به قولی که اتحادیه گوشت گوسفندی به استانداری و وزارت صنعت داده است، نرخ گوشت در شب عید تغییر نمی‌کند و از ثبات لازم برخوردار خواهد بود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: نرخ گوشت گوسفندی در هفته‌های اخیر از ثبات لازم برخوردار بوده و به نرخ هر کیلوگرم شقه 27 هزار و 500 تا 28 هزار تومان در سطح خرده‌فروشی‌ها به فروش رسیده است.

علی‌اصغر ملکی افزود: نرخ خرید عمده هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه نیز هر کیلوگرم 24 هزار و 500 تومان است که تفاوتی نسبت به گذشته نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای شب عید نیز با توجه به میزان تولید مشکلی بابت تأمین بازار مصرف وجود ندارد و قیمت گوشت گوسفندی تغییری نمی‌کند و تنها ممکن است در هفته پایانی اسفندماه در سطح خرده‌فروشی شاهد افزایش سه درصد ناشی از تکاپوی شب عید باشیم.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به سرکشی‌های خود در سطح کشتارگاه‌های تهران ادامه داد: از آنجا که در میادین نیز به اندازه کافی دام زنده وجود داشته و به‌طور روزانه کشتار انجام می‌شود، مردم از بابت تغییر قیمت این محصول در شب عید نگرانی نداشته باشند.

ملکی تصریح کرد: در صورتی که مردم هرگونه گران‌فروشی در این باره مشاهده کنند، می‌توانند شکایات خود را به شماره 124 اطلاع دهند.

وی یادآور شد: در تعاملاتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری تهران صورت گرفته، این قول داده شده که قیمت گوشت گوسفندی از یک ثبات لازم برخوردار باشد تا مصرف‌کنندگان نیز با قیمت مناسب‌تری بتوانند این محصولات را خریداری کنند.

ملکی با اظهار امیدواری از بهبود شرایط تولید گوشت گوسفندی در فصل بهار تأکید کرد: با فرا رسیدن فصل بهار و رویش مراتع، دامداران مشکلی بابت تأمین علوفه خود نخواهند داشت و هزینه‌های تولید آنها کاهش می‌یابد.

کد خبر 28053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =