۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

 انواع ماهیان گرم‌آبی به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما شرایط توزیع و بازار بی سر و سامان است.

حسن آقازاده - مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در بازار توزیع شب عید قیمت ثابتی وجود ندارد و ماهی با کیفیت توسط واسطه‌های غیر ضروری و شبکه توزیع غیر رسمی با افت کیفی مواجه می‌شود.

وی با بیان این‌که بازار ماهی گرم‌آبی دست واسطه‌های غیرضروری است که غرفه‌هایی را با کرایه‌های گزاف زیر نظر سازمان میادین میوه و تره‌بار اجاره می‌کنند، گفت: در این بازارها جنس‌های ایده‌آل با قیمت مناسب عرضه نمی‌شود و دست پرورش‌دهندگان از میادین توزیع کوتاه است.

مدیر عامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی ادامه داد: سازمان میادین میوه و تره‌بار دغدغه مصرف‌کننده را ندارد. این سازمان می‌خواهد غرفه‌اش را اجاره دهد و سودش را ببرد؛ کاری هم به قیمت و کیفیت ندارد البته ادعای نظارت می‌کنند اما هیچ نظارت کیفی وجود ندارد.

آقازاده اظهار کرد: از دولت تقاضا داریم امکاناتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا ماهی را مستقیما با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

به گفته وی در حال حاضر به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اجحاف می‌شود زیرا از جیب مردم سودهایی به دلالان می‌رسد و دست تولیدکننده هم خالی می‌ماند.

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی به بازارهای بهاره توزیع اقلام اشاره و اظهار کرد: آن‌جا هم دلال‌ها حرف اول را می‌زنند.

آقازاده با بیان این‌که بیش از 95 درصد مشکلات تولیدکنندگان ماهی گرم‌آبی مشکلات مالی نیست، سوء مدیریت در بخش‌های تولید، بازاررسانی، عرضه، فرآوری و صادرات را از مشکلاتی دانست که با تدبیر بیشتر قابل حل است.

وی به صادرات ماهی گرم‌آبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال حدود 19 هزار تن انواع ماهیان گرم‌آبی به کشورهای عراق، آسیای میانه، آذربایجان و شیخ‌نشین‌های خلیج فارس صادر شده است.

کد خبر 28059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =