در پی اعلام توزیع برنج ایرانی در مرحله دوم سبد کالای دولت، دبیر انجمن برنج نیز برای این موضوع اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به ذخایر کافی برنج ایرانی، برای تامین برنج ایرانی سبد کالا در مرحله دوم مشکلی نداریم.

علیرغم اینکه در مرحله اول سبد کالا برنج‌های وارداتی برای توزیع بین مردم استفاده شد اکنون قرار شده برای حمایت از تولید داخلی در توزیع سبد کالا در مرحله دوم از برنج ایرانی استفاده شود که دبیر انجمن برنج نیز در این باره گفت: با توجه به حجم تولید انبوه برنج و ذخایر کافی انبارهای کشور، هیچ مشکلی برای تامین برنج ایرانی در سبد کالایی دولت نداریم و از انتخاب برنج ایرانی از سوی مسئولان استقبال می‌کنیم.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: انبارهای برنج معمولا حدود یک ماه پیش از آغاز فصل برداشت از برنج ایرانی‌ خالی می‌شود اما در حال حاضر انبارها محصول کافی برای عرضه در سبد کالایی دولت و تامین نیاز شب عید را دارند؛ بنابراین نگرانی بابت افزایش قیمت برنج در بازار نداریم.

به گزارش ایسنا، دولت در مرحله اول سبد کالایی 15 میلیون خانوار را مشمول دریافت این سبد دانست و به هر خانوار 10 کیلوگرم برنج وارداتی داد که اگر همین میزان برای برنج ایرانی در نظر گرفته شود برای مرحله دوم توزیع سبد کالایی، دولت به حدود 150 هزار تن برنج ایرانی نیاز دارد.

کد خبر 28093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =