با فعالیت‌هایی وزارت جهادکشاورزی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی، دوباره آرامش به بازار برمی‌گردد و شایستگی‌های بخش کشاورزی به اثبات می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در اجلاس مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق‌های سراسری ایران گفت: با فضای جدیدی که برای مراودات بیشتر بخش کشاورزی با اتاق ایران در دولت جدید پیش آمده و توجه بیشتر وزارت جهادکشاورزی به موضوع بازرگانی در بخش کشاورزی، امید می‌رود که در ماه‌های آینده شاهد تعاملات بیشتر این دو بخش باشیم.

عبدالمهدی بخشنده افزود: در سه دولت گذشته خیلی به موضوع بازرگانی کشاورزی به‌صورت پررنگ پرداخته نمی‌شد، اما دولت جدید، نگاه ویژه‌ای برای حل این نقطه ضعف به‌صورت اساسی و چاره‌اندیشی در این باره دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از نگاه نقطه‌ای در بخش کشاورزی پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که بر روی کشورهای مختلف انجام شد، نشان می‌دهد که تولید و تجارت به هم متصل بوده و جدا از یکدیگر نیستند و تولیدکنندگانی که در زمینه تولید و تجارت به‌صورت واحد عمل می‌کنند، موفق‌تر هستند؛ به‌طوری که در سفر به ایتالیا یکی از دلایل موفقیت آن‌ها را رعایت همین نکته دیدیم.

بخشنده با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجارت و بازرگانی کشاورزی ما در وزارتخانه دیگری گیر کرده، ادامه داد: قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در اسفندماه سال 1389 به تصویب رسید، اما به دلایلی، دولت قبل آن را اجرا نکرد، ولی رییس جمهور دولت یازدهم در بدو ورود و شروع کار این قانون برجای‌مانده که شامل 28 وظیفه بود، برای اجرا ابلاغ کرد.

انتزاع پاشنه‌آشیل وزات جهادکشاورزی نیست!

معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی به‌رغم داشتن نقاط ضعف به نفع بخش کشاورزی است، تصریح کرد: برخی، این قانون را پاشنه‌آشیل وزارت جهادکشاورزی به‌خاطر حجم زیاد مسئولیت‌ها می‌دانستند، اما وزارت جهادکشاورزی چنین برداشتی ندارد و مصمم به اجرای آن است.

کد خبر 28101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =