مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای کشاورزی پنبه و دانه‌های روغنی کشورگفت: تصویب تشکیل «صندوق حمایت از توسعه کشت پنبه و دانه های روغنی» سبب نيل به خودکفایی در تولید پنبه و دانه های روغنی می شود.

فرامرز شعبانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت :تصویب تشکیل «صندوق حمایت از توسعه کشت پنبه و دانه های روغنی» در جلسه مورخ 6/12/92 کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی باعث امید بیشتر در تولیدکنندگان این محصولات استراتژیک شد.
 
وی افزود: تشکیل این صندوق باعث افزایش تولید داخل و تأمین منابع مالی مورد نیاز توسعه کشت و برنامه ریزی در این بخش بوده و در نتیجه باعث تحقق نیل به خودکفایی در تولید پنبه و دانه های روغنی می شود.
 
شعبانی اضافه کرد: ظرفیت‌هاو زیرساخت‌های خوبی  در صنایع وابسته به پنبه و دانه های روغنی در کشور فراهم است به عنوان مثال؛  ظرفیت سالانه کارخانجات پنبه پاک کنی به مقدار 700 هزار تن وش ،کارخانجات صنایع روغن کشی با ظرفیت سالانه بیش از 3 میلیون تن دانه روغنی و ظرفیت صنایع نخ ریسی سالانه حدود 150 هزار تن پنبه محلوج است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی مدون و با به کارگرفتن خرد جمعی و با توجه به پتانسیل و ظرفیتها و منابع ملی بالقوه در کشور و اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی خودکفایی در این بخش دور از انتظار نیست.

شعبانی افزود: محقق شدن این امرعلاوه بر قطع وابستگی به بیگانگان، باعث فعال شدن بیش از پیش چرخه صنعت و اشتغال در کشور خواهدشد.

وی درخصوص اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اظهار داشت: زیربنایی ترین کار برای خلق حماسه اقتصادی پیگیری اقتصاد مقاومتی است که ما باید در این خصوص تلاشمان را مضاعف و اعتقاد به تولید گرایی و تأمین نیازها از داخل و اتکا به درون کشور و تلاش برای بهره‌گیری از حداکثر امکانات موجود برای تولید محصولات استراتژیک و قطع وابستگی به کشورهای خارجی و افزایش بهره‌وری، داشته باشیم.

شعباني ادامه داد: هم‌چنين در اقتصاد مقاومتی هر فاکتوری که تولید را افزایش و هزينه‌ها را کاهش  می‌دهد بايد بررسي شده و مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 28112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =