با اعلام سازمان خصوصی‌سازی، معامله شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی با شهرداری قزوین باطل اعلام شد و دوباره این شرکت به وزارت جهادکشاورزی بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی ظهر دیروز در پاسخ به پرسش های اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی که در دولت قبل به شهرداری قزوین فروخته شده بود پس گرفته شد، گفت: شش ماه زمان برد تا بتوانیم این شرکت را با اعلام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر باطل بودن این معامله پس بگیریم.

عبدالمهدی بخشنده افزود: مجوزهای پرواز شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی باطل شده و به‌دنبال دریافت دوباره مجوزها جدیدی در این باره هستیم.

ریالی برای ساختمان شیشه‌ای نگرفتیم

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی استقرار معاونان وزارت جهادکشاورزی بسیار نامناسب است، به‌طوری که تنها اینجانب و مهندس حجتی در یک ساختمان واحد حضور داریم و کشاورزان برای مراجعه به این وزارتخانه و گرفتن امضاء باید به مناطق مختلف شهر سفر کنند.

بخشنده ادامه داد: تقاضای جدیدی از دولت برای بازگشت ساختمان شیشه‌ای کردیم، همچنین نامه‌ای مبنی بر ضرورت بازگشت ساختمان شیشه‌ای به بخش کشاورزی به قوه قضائیه ارسال شد.

وی با بیان اینکه انتقال ساختمان شیشه‌ای در دولت گذشته حرکتی غیرمنطقی بود، تصریح کرد: تا به امروز بابت سپرده شدن ساختمان شیشه‌ای، ریالی به بخش کشاورزی واریز نشده است.

بر اساس قانون تمرکز صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در اختیار جهادکشاورزی باشد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: بر اساس قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز باید در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد؛ برای همین منظور فهرستی در این باره تهیه شده تا در جلسه‌ای با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت توافقات لازم صورت گیرد.

بخشنده در پاسخ به یک پرسش درباره آخرین وضعیت کشاورزان شمال کشور تأکید کرد: وزارت جهادکشاورزی میزان خسارت واردشده به کشاورزان گیلان، مازندران و گلستان را بررسی کرده که برای جبران، وام بلاعوض و تسهیلات بلندمدت و عقب انداختن بازپرداخت وام‌ها را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 28126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =