مدیر کل نظارت بر غذا وزارت بهداشت گفت: ساماندهی واردات برنج جزء اولویت‌های سازمان غذا و دارو است و از ابتدای سال آینده واردات برنج هایی که ثبت منبع نشده‌اند ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس هدایت حسینی، مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص دوباره کاری هایی که میان سازمان غذا و دارو سازمان استاندارد وجود دارد اظهار داشت: تفاهم مناسبی میان سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد وجود دارد و در خصوص دوباره کاری ها و موازی کاری های موجود به گونه ای عمل خواهد شد که حداقل این دو سازمان پاسخ های آزمایش های یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

وی در رابطه با موضوع واردات برنج اظهار داشت: با توجه به طرح انتزاع ،سیاستگذاری میزان واردات برنج از وزارت بازرگانی به وزارت کشاورزی انتقال پیدا کرده است. وزارت بهداشت در رابطه با حجم واردات ورود پیدا نمی‌کنیم.

حسینی گفت: در خصوص تطبیق برنج های وارداتی با استانداردهای مصرف انسانی، ساماندهی واردات برنج جزء اولویت‌های سازمان غذا و دارو است و از ابتدای سال آینده واردات برنج هایی که ثبت منبع نشده‌اند ممنوع می‌شود.

هدایت حسینی با تاکید بر اینکه بخشنامه قبلی در رابطه با ضرورت مراجعه واردکنندگان مواد اولیه غذایی به تولیدکنندگان برای اخذ تأییدیه،منتفی است تصریح کرد: البته ممکن است در این خصوص برخی سوء تفاهم ها یا سوء برداشت ها وجود داشته باشد که در جلسه مشترک با دانشگاه های علوم پزشکی،موضوع شفاف سازی شده و منطق بهداشتی آن تبیین شده است

 

کد خبر 28136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =