در سال جاری 300 هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی به ارزش 650 میلیون دلار از محل تولید مازاد مصرف داخل به خارج از کشور صادر شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پاستوریزه ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر در واکنش به ادعاهای برخی از دامداران مبنی بر صادرات بی‌رویه فرآورده‌های لبنی گفت: واحدهای صنایع لبنی به‌طور معمول مازاد نیاز بازار مصرف را صادر می‌کنند و این موضوع تأثیری بر قیمت داخلی این محصولات ندارد.

رضا باکری افزود: در سال جاری 300 هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی به ارزش 650 میلیون دلار از محل تولید مازاد مصرف داخل صادر شد.

گفتنی است، روزانه دوهزار و 750 تن انواع فرآورده‌های لبنی در تهران مصرف می‌شود که میزان تولید روزانه این محصولات در کل کشور 13 هزار و 700 تن است.

لازم به ذکر است، در سال‌های اخیر با روند افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی سرانه مصرف این محصولات به‌شدت کاهش یافته است و برخی صنایع لبنی برای جبران هزینه‌های خود راه حل را در صادرات دیده‌اند. از طرفی نیز دامداران بر میزان نرخ کم شیر خام در مقابل آزادی عمل صنایع برای صادرات گلایه دارند، به‌طوری که یکی از دامداران در جلسه روز پنج‌شنبه هفته گذشته در حضور وزیر جهاد کشاورزی ادعا کرد که صنایع لبنی بعد از نفت و گاز به بزرگ‌ترین صادرکننده تبدیل شده اند!

کد خبر 28222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =