۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰

 یکی از مدیران اولین پارک کروکودیل‌های ایران گفت: نوروز امسال را برای مهمانان خاطره‌انگیز می‌کنیم.

بهروز سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که به عنوان تنها باغ وحش ثابت استان هرمزگان و تنها پارک کروکودیل ایران در ایام نوروز مورد توجه گردشگران و بازدیدکنندگان هستیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از دو سه ما قبل در حال آماده شدن هستیم تا شرایط به گونه‌ای فراهم شود که در ذهن بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی در محیطی امن و دلپذیر خاطره‌ای خوشایند از سفر به قشم حک شود.

وی با اشاره به پهن کردن سفره هفت سین در پارک کروکودیل‌ها افزود: در ایام نوروز طبق روال هرسال سفره هفت سین مجموعه پارک کروکودیل با المان‌های مخصوص کروکودیل پهن می‌شود تا حداقل یک تصویر خاطره‌انگیز از سفر به قشم برای مهمانان باشد.

سالاروند درباره افزایش حیوانات باغ‌وحش پارک کروکودیل‌ها گفت: هر دو سه ماه یکبار تغییری رو به جلو در مجموعه ایجاد می‌کنیم، به این معنا که از نظر کیفیت و یا کیفیت در کارمان افزایش ایجاد می‌کنیم به نحوی که مهمانانی که چند بار پشت سر هم برای بازدید از این مجموعه می‌آیند همیشه تغییرات را احساس می‌کنند اما متاسفانه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که محدودیت کلی فضای توسعه است.

این مدیر مزرعه پرورش کروکودیل با اشاره به تلاش دو ساله‌اش برای تخصیص فضای توسعه به پارک کرودکودیل اظهار کرد: متاسفانه کار آن طور که باید پیش نرفت و بعد از دو سه سال درگیری در بروکراسی‌های اداری درست زمانی که اختصاص فضای توسعه به تصویب مدیریت منطقه آزاد قشم رسید وی برکنار و شخص دیگری جایگزین شد و کلیه مصوبه‌های واگذاری زمین در دوره قبل را لغو کرد، به همین دلیل بحث تخصیص فضای توسعه به پارک کروکودیل معلق مانده است.

سالاروند با اظهار تاسف از عدم تخصیص فضای مناسب خاطرنشان کرد: نتوانستیم مجموعه را توسعه دهیم و ظاهرا با شرایط موجود نمی‌توانیم توسعه کلی داشته باشیم اما با همین فضای موجود سعی کردیم تغییراتی اعمال کنیم، متاسفانه با کوچک کردن محوطه برخی حیوانات، حیوانات جدیدتری را اضافه کردیم آنچه در توان داشتیم برای میزبانی شایسته از مهمانان به کار گرفتیم و امیدواریم که بروکراسی‌های اداری که همیشه دست و پا گیر کارهای اجرایی سرمایه‌گذاران است هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی در ادامه با بیان این‌که برای اولین بار توانستیم از کروکودیل‌ها تخم و بچه بگیریم، گفت: گردشگران امسال می‌توانند بچه‌های کورکودیل‌ها که اخیرا به دنیا آمده‌اند را هم ببینند، بچه‌های کوچولوی ما جزء پذیرایی‌کنندگان از مهمانان هستند و از آنجاکه همیشه یکی از بخش‌های جالب بازدید از حیوانات دیدن بچه‌های آنهاست امسال مهمانان ما با خاطره‌ای خوش جزیره قشم را ترک می‌کنند.

بچه کروکودیل‌ها میزبان شما در جزیره قشم


وی در مورد قیمت بلیت وروی این پارک گفت: قیمت بلیط در ایام نوروز افزایش پیدا نمی‌کند البته سالی یکبار آن هم اول فصل گردشگرپذیر یعنی مهر و آبان افزایش قیمت داریم، برای این‌که بازدیدکنندگان و خانواده‌ها بتوانند براحتی از این پارک بازدید کنند معمولا افزایش قیمت‌ها بسیار محدود است.

سالاروند افزود: امیدوارم کسانی که جنوب و جزیره قشم را برای سفر نوروزی انتخاب می‌کنند سفری خوب، خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی داشته باشند و از بازدیدشان از پارک کروکودیل‌ها لذت ببرند.

وی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد به همراه همسرش که اولین موسس پارک و مزرعه پرورش کروکودیل در کشور است هر چه زودتر بتوانند این پارک که یکی از دیدنی‌های منحصر به فرد جزیره قشم است را توسعه دهند.

سالاروند در پایان از مدیریت منطقه آزاد قشم درخواست کرد تا برای توسعه این مجموعه که باعث افزایش جذب گردشگر به جزیره می‌شود موافقت کند و افزود: اگر همین طور پیش برویم به یک مجموعه راکد و تکراری تبدیل می‌شویم و هیچ آینده‌ای نخواهیم داشت اگر قرار باشد کاری پویا و در آینده ماندگار شود باید توسعه یابد، بنابراین به شدت توسعه این پارک را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 28242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =