۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

قیمت جهانی کره خام افزایش و به پنج‌هزار و 200 دلار در هر تن رسید.

دبیر انجمن صنایع لبنی پاستوریزه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه اولویت کره مصرفی در صنایع لبنی از طریق واردات تأمین می‌شود، در سال 92، 60 هزار تن کره خام وارد صنایع لبنی شد.

رضا باکری افزود: از زمانی که اختصاص ارز مرجع به واردات کره متوقف شده، دیگر آمار دقیقی درباره میزان واردات کره نداریم و شرکت‌ها به‌طور مستقل و با ارز مبادلاتی و آزاد اقدام به واردات کنند، اما به‌نظر می‌رسد که تغییری در نیاز به واردات ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً قیمت جهانی کره در جهان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و قیمت هر تن کره به پنج‌هزار و 200 دلار رسیده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: شرکت‌های "شکلّی"،"پگاه"،"میهن"،"کاله" و"پاک"واردکنندگان کره خام هستند که البته عمده این محصول توسط شرکت صنایع غذایی "شکلّی" وارد می‌شود.

گفتنی است، از سال‌های گذشته به‌دلیل نداشتن چربی لازم در شیر خام نژادهای موجود در ایران و اختصاص یارانه به کره خام، هیچ‌کدام از صنایع لبنی کشور، تولید کره از منابع شیرخام داخلی نداشت و صرفاً با واردات کره خام، اقدام به فرآوری و بسته‌بندی آن کرده‌اند.

این در حالی است که امروز رکنی، معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در گفتگویی با خبرنگار ایانا، از واردات گاوهای سمینتال نژاد ژنومیک که شیرخام حاصل از آن ها دارای 30 درصد چربی بیشتر بوده برای رسیدن به خودکفایی در تولید کره خبر داده است.

کد خبر 28254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =