رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از راه اندازی صندوق منابع طبیعی با اعتبار اولیه حدود 30 میلیارد تومانی در سال جاری خبر داد.

خداکرم جلالی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برای احیای جنگل‌ها و مراتع درصدد هستیم طرح‌های مرتع‌داری را گسترش دهیم که تاکنون روی 30 میلیون هکتار از این مراتع مطالعات لازم انجام شده است.

وی گفت: تاکنون حدود 16.5 میلیون هکتار از مراتع کشور تحت پوشش طرح‌های مرتع‌داری قرار گرفته که یکی از سیاست‌های سازمان جنگل‌ها در سال جاری افزایش و توسعه این طرح‌ها به کل مساحت 84 میلیون هکتاری مراتع کشور است که فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

جلالی افزود: در حال حاضر روی 30 میلیون هکتار از مراتع که می‌توان طرح‌های مرتع‌داری را اجرا کرد مطالعات انجام شده و آموزش‌های لازم نیز ارائه شده است و باید در سال جاری سرعت بیشتری به اجرای این طرح‌ها بدهیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: گسترش طرح‌های مرتع‌داری در کشور که لازمه احیا و تقویت پوشش گیاهی مراتع کشور است به تناسب مالی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بستگی دارد چراکه در اجرای این طرح‌ها سازمان جنگل‌ها مانند دامداران و متقاضیان طرح‌ها تعهداتی را باید انجام دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای توسعه طرح‌های مرتع‌داری راه‌اندازی صندوق‌های توسعه منابع طبیعی در استان‌های کشور تحت نظر صندوق‌های توسعه کشاورزی است تا بتوانیم تسهیلات ارزان‌قیمتی در اختیار دامداران قرار دهیم.

وی افزود: اولین صندوق توسعه منابع طبیعی در سال گذشته در استان اصفهان تشکیل شد و درصدد هستیم امسال این صندوق را در دیگر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی کنیم که 49 درصد اعتبارات آن سهم دولت و 51 درصد سهم تشکل‌های مرتبط با منابع طبیعی است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: برای راه‌اندازی صندوق‌های توسعه منابع طبیعی در کشور به اعتبار اولیه حدود 30 میلیارد تومان به عنوان سهم دولت نیاز داریم که امیدواریم دولت از طریق صندوق توسعه ملی که 10 درصد از اعتبارات آن به بخش کشاورزی اختصاص دارد به این صندوق‌ها در راستای توسعه و تقویت طرح‌های مرتع‌داری کمک کند تا متقاضیان این طرح‌ها و دامداران برای دریافت تسهیلات گرفتار وثایق و ضمانت‌نامه‌های بانکی نشوند.

کد خبر 28348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =