ریيس هيات مديره كانون صنايع غذايي به نمايندگي از بزرگترين تشكل صنايع غذايي كشور انصراف مديران و فعالان صنعت غذا را از دريافت يارانه نقدي اعلام كرد.

 به گزارش روابط عمومي كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي، محمدرضا مرتضوی در ديدار نوروزي روساي اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي صنايع غذايي كشور ضمن تبريك سال نو به فعالان صنعت غذا اظهار كرد:‌ مجموعه صنعت غذا به اين نتيجه رسيده كه پرداخت يارانه نقدي به همه مردم آن به صورت يكسان و به شيوه كنوني خسارت زيادي به اقتصاد كشور وارد مي‌كند و در همين راستا صنعت غذا به عنوان پيشقراول صنايع كشور به يارانه نقدي نه مي‌گويد.

وي افزود: مردم ايران نيازي به دريافت صدقه ندارند و درست هم نيست كه مردم از طريق دريافت يارانه نقدي حقوق‌بگير دولت شوند چرا كه در اين صورت مردم مجبور مي‌شوند از دولت حرف‌شنوي دائمي داشته باشند.

او با اشاره به اينكه پرداخت يارانه نقدي به همه مردم به شيوه كنوني عامل ايجاد بزرگترين فسادها است، گفت: در صورت ادامه وضعيت كنوني مردم مجبور به تسليم در برابر نظرات اقتصادي اشتباه دولت مي‌شوند. به همين دليل بايد تلاش كنيم با انصراف از دريافت يارانه نقدي به دولت در زمينه هزينه‌كرد صحيح يارانه‌هاي نقدي كمك كنيم.

ریيس هيات مديره كانون صنايع غذايي افزود: من به نمايندگي از بزرگترين تشكل صنايع غذايي كشور و فعالان صنعت غذا انصراف مديران و فعالان صنعت غذا را از دريافت يارانه نقدي اعلام كرده و از دولت درخواست مي‌كنيم كه اين يارانه صرف امور زيربنايي و توسعه كشور و همچنين كمك به نيازمندان جامعه شود.

مرتضوي همچنين با اشاره به سخت شدن شرايط زندگي براي نيروهاي كار در شرايط كنوني نسبت به چند دهه قبل عنوان كرد: حل مشكلات اقتصادي باه راه‌حل اقتصادي نياز دارد. زماني كه در دهه 60 از جنگ برگشتم كل حقوق كاركنان من در كارخانه جمعا حدود 27 هزار تومان بود كه در همان زمان مي‌توانستيم براي كاركنان خود خانه نيز بگيريم اما الان با وجود 1000 برابر شدن ميزان درآمدها وضعيت زندگي براي نيروهاي كار دشوار شده است.

ریيس هيات مديره كانون صنايع غذايي همچنين با انتقاد از رواج نزول خواري در كشور و اينكه ايران در حال حاضر رتبه نخست نزول خواري را در دنيا دارد، عنوان كرد: صنعت غذا بايد شجاعانه مطالبات خود را پيگيري كند و براي بهبود سفره مردم در سال جاري بكوشد

کد خبر 28464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =