۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

 بسیاری از برنج‌های خارجی در رسانه‌ها به عنوان برنج ایرانی تبلیغ می‌شوند درصورتیکه در برندسازی برنج باید به گونه‌ای عمل شود تا کد رهگیری برنج ایرانی به سرنوشت طرح شبنم دچار نشود.

جمیل علیزاده شایق - دبیر انجمن برنج - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اکثر برنج‌هایی که تحت عنوان برنج ایرانی در تلویزیون یا دیگر رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند عرضه‌کننده برنج‌های ایرانی و خارجی هستند که می‌توان به برند‌های "خاطره"، " آرزو" ، " آوازه"، " تبرک" و بخشی از برنج " گلستان" اشاره کرد اما در این میان برنج‌های ایرانی مانند این برنج‌های وارداتی برندسازی نشده‌اند.

برندهای برنج ایرانی را بشناسیم

وی افزود: تنها برخی از کارخانه‌های شالیکوبی نام کارخانه خود را به عنوان تولید‌کننده برنج ایرانی به ثبت رسانده‌اند که این نام روی کیسه‌های این کارخانه‌ها ثبت شده و می‌توان به برنج "سارویه" ، "بجارکتم" ، "استر‌آباد گلستان"، " بالاخان" ،"بهدانه"، " سیلاخور" ، "دنگلان" و "کالن" اشاره کرد.

دبیر انجمن برنج تاکید کرد: گرچه در سبد اول کالایی که دولت و مسئولان آن اذعان کردند که نتوانستند از برنج ایرانی استفاده کنند و از برنج‌هایی مانند آوازه و گلستان استفاده شده بود که این خود نوعی اعتراف از سوی این برندها برای ایرانی‌ نبودن محصولشان به حساب می‌آید چراکه این برنج‌ها غالبا از نوع هندی هستند.

کد رهگیری برنج ایرانی به سرنوشت طرح شبنم دچار نشود

وی تصریح کرد: برای شناسنامه‌دار کردن برنج ایرانی و برند‌سازی آن باید به گونه‌ای عمل شود تا کد رهگیری که به برنج‌های ایرانی داده می‌شود به سرنوشت طرح شبنم دچار نشود که هر شخصی بتواند برچسب آن را از بازار تهیه کند.

کد خبر 28479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =