۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
غذا و تغذیه> دانشمندان اخیراً دریافته اند که مصرف گوجه فرنگی در افراد مبتلا به نقرس موجب عود این بیماری می شود.

بیماری نقرس یکی از موارد بسیار پیشرفته بیماری آرتروز است. از نظر آماری، خطر ابتلای مردان به این بیماری سه برابر بیشتر از زنان است. هنگامی که فردی به این بیماری دچار می شود، خوردن برخی از غذاهای خاص موجب عود کردن نشانه های بیماری در او خواهد شد و عده ای اعتقاد دارند که گوجه فرنگی نیز در این لیست قرار دارد.

با توجه به اینکه نیوزلند دارای آماری ۵ درصدی در ابتلا به نقرس است، دانشمندان مطالعات خود را در این کشور به انجام رسانده اند. محققان دانشگاه اوتاگو در این تحقیقات از ۲۰۵۱ نفر مبتلا به نقرس در نیوزلند خواستند پرسشنامه هایی در این زمینه  پر کنند. ۷۰ درصد از این افراد اعلام کردند که حداقل یک ماده موجب تحریک نقرس در آنها شده است. از میان این افراد نیز ۲۰ درصد آنها نام گوجه فرنگی را در قسمت موادی که موجب تحریک نقرس در آنها شده است، نوشته بودند.

در این تحقیقات مشخص شده است که گوجه فرنگی به عنوان چهارمین ماده غذایی مورد مصرف منجر به عود کردن نقرس بوده است. به این ترتیب دانشمندان به سراغ سوابق پزشکی تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۰ بیمار آمریکایی رفتند. آنها دریافتند که مصرف گوجه موجب بالا رفتن میزان اسید اوریک در بدن فرد می شود که این ماده عملا یکی از عوامل مهم در ابتلا به نقرس محسوب می شود.


منبع:مهر
کد خبر 2c755789652d40b6b2c590dd9903546a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =