مواد غذایی> کریدور سبز امتیاز ویژه‌ای است که کشور روسیه برای محصولات ایرانی قائل شده و بدین‌ترتیب آبزیان ایران نیز در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن، میهمان سفره‌های این کشور می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از پیوستن این اتحادیه به کریدور سبز بین‌المللی و روسیه خبر داد و گفت: کریدور سبز کل محصولات صادراتی را دربر می‌گیرد، اما در بخش آبزیان اگر صادرکننده‌ای از طریق اتحادیه عمل کند، می‌تواند بدون معطلی محصول خود را ظرف کوتاه‌ترین مدت ارسال کند و آزمایش‌ها و سایر مراحل بعد از ترخیص انجام شود.

علی‌اکبر خدایی افزود: در گذشته این کریدور را کشور روسیه برای ترکیه قائل شده بود، اما در حال حاضر برای ایران نیز چنین مزیتی را قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات آبزیان متأثر از برجام نبود، اما احتمال افزایش صادرات در این شرایط به کشورهای اروپایی فراهم شد.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ادامه داد: برجام باعث حل شدن نقل و انتقالات بانکی و سرعت در عملیات فوق شده است.

خدایی با اعلام افزایش توسعه صادرات آبزیان تصریح کرد: از گذشته نیز صادرات میگو به ۲۰ کشور جهان و صادرات کلی آبزیان به ۴۴ کشور دنیا انجام می‌شد و از این پس افزایش مجدد صادرات، سرعت و افزوده شدن کشورهای جدید در دستور کار است.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر که حجم تولید ماهی قزل‌آلا افزایش یافته است، بازار خاص همسایگان اطراف و صادرات به کشورهایی همچون ویتنام و ژاپن مدنظر است، اما هنوز محموله‌ای صادر نشده است.

منبع:ایانا
کد خبر 2f4e55ab67f84f328a08f1e507ba0311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =