صنایع غذایی> دولت درصدد است تا اجرای با برنامه های حمایتی در سال95، از افزایش قیمت شیرخام جلوگیری کند.

 رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اعتبارهای تشویقی دولت برای صادرات مواد لبنی به پایگاه تحلیلی خبری وبورس گفت: این مشوق های صادراتی به میزان 150 میلیارد تومان مصوب و به سازمان برنامه و بودجه برای اجرا، ابلاغ شده است.
وی از زمان اجرای این ابلاغیه ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: این مهم تنها از سوی دولت مشخص و مصوب شده به طوری که زمان اجرای و پرداخت این مشوق های صادراتی معلوم نیست.

باکری با اشاره به شرایط دریافت این مشوق های صادراتی توسط شرکت های لبنی اعلام کرد: تمامی شرکت های صادراتی فعال در زمینه محصولات لبنی که فعال بوده و بالای یک میلیون تن صادرات سالانه دارند؛ می توانند با تحویل مدارک و برگه سبز گمرکی به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی از برنامه های دولت به جهت تعیین قیمت شیر خام خبر داد و گفت: برنامه های دولت برای اثر گذاری و تعیین قیمت شیر خام، بیشتر بر نهاده های دامی بوده تا بتواند قیمت شیر خام را مهار کرده و از افزایش آن جلوگیری کند.

باکری با مد نظر قرار دادن بخشنامه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: این نهاد تصمیم گیرنده هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت شیر خام ندارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: البته کاهش قیمت شیر خام نیز مستلزم برنامه های حمایتی دیگر است و با تولید انبوه ارتباط دارد که متاسفانه با شرایط اقلیمی همچون خشکسالی چند سال اخیر کشور، نمی توان به این مهم دست یافت.

وی همچنین از خرید تضمینی شیر خام توسط دولت ابراز بی اطلاعی کرد. 
کد خبر 325f16b374f547478a6fc19874b833a5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =