۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
مواد غذایی> به گفته محققان قهوه می تواند از شما در مقابل ملانوما یعنی کشنده ترین نوع سرطان پوست محافظت کند.

طبق نتایج به دست آمده مصرف هر فنجان قهوه احتمال ابتلا به ملانوما را کمتر می کند. این تحقیق نشان داده است که مصرف روزی ۴-۳ فنجان قهوه در روز احتمال بروز این سرطان را ۲۰ درصد کاهش می دهد.

این تحقیق با مطالعه بیش از ۴۰۰ هزار نفر در مدت ده سال انجام شده است. در این بررسی تاثیر عوامل دیگری که ممکن است در بروز ملانوما نقش داشته باشد مانند قرار گرفتن در معرض اشعه فوق بنفش، وزن، سن، جنسیت، میزان فعالیت بدنی، میزان مصرف سیگار یا الکل از مطالعه حذف شد.

در پایان، مطالعه نشان داد که هرچه میزان مصرف قهوه در افراد شرکت کننده در بررسی بیشتر بوده احتمال ابتلا آنها به ملانوما کمتر شده است. در آنها که روزی ۳-۱ فنجان قهوه خورده بودند میزان ابتلا به ملانوما ۱۰ درصد و در آنها که بیش از چهار فنجان خورده بودند ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.

همین مطالعه نشان داده است که این اثر محافظت کننده قهوه تنها در آنهایی بوده که قهوه کافئین دار مصرف کرده بودند. مطالعات قبلی هم نشان داده است که کافئین بر روی پوست اثر محافظت کننده در مقابل اشعه ماوراء بنفش دارد. محققان می گویند آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می توانند موجب این اثر محافظتی باشند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید مهمترین عامل افزایش احتمال بروز ملانوما است.

منبع:مهر
کد خبر 342bdff17be6427a8658e4796d8cc6db

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =