مواد غذایی> عضو هیات رئیسه مجلس گفت: گزارش نهایی کمیسیون برنامه بودجه درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به کالا‌های اساسی این هفته به هیات رئیسه ارائه می‌شود.

اسدالله عباسی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت اجرای مصوبه مجلس درباره تخصیص 14 میلیارد دلار به کالا‌های اساسی، گفت: قرار بود تا کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این موضوع را بررسی کند که این گزارش نهایی شده و جمعبندی آن طی هفته جاری در اختیار هیئت رئیسه پارلمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: کمیسیون بودجه در گزارش خود جامعه هدف این 14 میلیارد و چگونگی هزینه کرد این پول  و اینکه کالا‌های اساسی به چه کالاهایی گفته می‌شود پرداخته است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه گزارش کمیسیون برنامه وبودجه درباره کالا‌های اساسی در جلسه علنی پارلمان بررسی می‌شود، اظهار داشت: نیاز به مصوبه جدیدی در این باره وجود ندارد چرا که اختیارات در این باره به دولت داده شده است؛ اما باید مجلس درباره نحوه توزیع این اعتبارات نظر دهد و دولت نباید خودسرانه عمل کند.

عباسی با بیان اینکه با گذشت چند ماه از سال 98 موضوع اختصاص ارز دولتی به کالا‌های اساسی بلاتکلیف است، اظهار داشت:امیدوارم که مجلس و دولت در این باره به یک جمعبندی مشترک برسند تا مثمر ثمر باشد و اشتباهی در تخصیص این 14 میلیارد دلار به کالا‌های اساسی ایجاد نشود.

منبع:تسنیم
کد خبر 351598f29b184119be98e549aa7003d2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =