مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن با بیان اینکه دولت مدیریت جوجه‌ریزی را به این اتحادیه واگذار کرده است، گفت: از این پس ما به سمت و سویی حرکت می کنیم که جوجه براساس سفارش، نیاز و هدف‌گذاری‌های انجام شده، تولید شود.

هدایت اصغری در گفتگو با مهر با بیان اینکه اگر از صادرات حمایت نشود و به آن مشوق تعلق نگیرد، صادرات تخم مرغ کشور در حد 40 تا 50 هزار تن باقی می‌ماند، افزود: اما برنامه‌ای که اتحادیه میهن دنبال می‌کند، این است که با کمک و حمایت از این امر حجم آن را توسعه بخشد.

وی ادامه داد: ما پیگیر این هستیم که امر صادرات از محل کمکی که تولیدکننده‌ها می‌دهند حمایت شود.

اصغری با اشاره به صحبت‌های برخی فعالان صنعت مرغ تخم‌گذار مبنی بر وجود 180 هزار تن تخم‌مرغ مازاد و عدم توانایی کشور برای صادرات آنها، اضافه کرد: منظور آنها این است که ما باید چند اقدام را در کنار هم انجام دهیم تا این مشکل رفع شود و  نمی توان گفت تنها با صادرات می توان موضوع مازاد تولید را حل کرد.

وی اظهارداشت: باید با انجام چند اقدام ترکیبی از جمله مدیریت تولید جوجه، تولید و صادرات این موضوع را حل کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ‌داران میهن با بیان اینکه کشورهای عراق، افغانستان،ارمنستان،تاجیکستان، گرجستان و روسیه بازارهای هدف صادرات تخم‌مرغ ایرانی هستند، گفت: در صورتی که ما موفق شویم مشوق‌ها و حمایت‌هایی برای صادرات فراهم کنیم به طور حتم حجم صادرات‌مان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

اضغری گفت: گاهی اوقات صادرات تخم‌مرغ کشور به دلیل عدم صرفه اقتصادی قطع می‌شود و همین امر سبب شده تا بازارهای هدف به عنوان یک تامین کننده اصلی روی ایران برنامه ریزی نکنند.

وی با بیان اینکه دولت مدیریت جوجه ریزی را نیز به اتحادیه میهن واگذار کرده است، افزود: جوجه ریزی بی اندازه در واحدهای مرغ مادر متوقف می شود و ما به سمت و سویی حرکت می کنیم که جوجه براساس سفارش، نیاز و هدف گذاری‌های انجام شده، تولید شود.

اصغری با اشاره به اینکه اتحادیه میهن هماهنگی های لازم را برای تنظیم بازار تخم مرغ انجام می‌دهد، اظهار داشت: ما در حال رصد بازارهای هدف هستیم اما هم اکنون پیش بینی اینکه میزان صادرات‌مان تا پایان سال چقدر خواهد بود؟ میسر نیست اما می توان گفت که شرایط نسبت به گذشته بهبود می‌یابد.
کد خبر 3532b5dfda1c471e968524b5a6495367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =