کشاورزی> مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: کشاورزان به زودی صاحب کارت اعتباری خرید نهاده های کشاورزی می شوند.


یزدان سیف با اشاره به اینکه کارت اعتباری خرید نهاده از سوی بانک کشاورزی صادر می شود، افزود: کشاورزان با داشتن این کارت دیگر دغدغه نقدینگی برای خرید از سیستم را نخواهند داشت.

وی در ادامه از راه اندازی باشگاه کشاورزان در 15 روز آینده در کشور خبرداد واظهارداشت: این باشگاه با هدف ارائه خدمات متنوع به کشاورزان در کشور تعریف، تحلیل، طراحی و پیاده سازی شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی به خدمات گوناگون سامانه باشگاه کشاورزان اشاره کرد و گفت: در این سامانه برای هر کشاورز یک پروفایل شخصی ایجاد می شود و در این پروفایل تمام رفتارهای تجاریش در زیر بخش کشاورزی ثبت خواهد شد.

وی افزود: از دیگر خدمات این سامانه می توان به انجام آزمایش آب و خاک بصورت رایگان، مشاوره رایگان متناسب با آزمایش آب و خاک و شرایط کشت، طراحی و تنظیم نسخه تغذیه گیاهی برای رسیدن به محصول خوب، اقتصادی و سالم، فراهم نمودن امکان سفارش گذاری غیر حضوری برای کشاورزان، در اختیار قراردادن یک خط تلفنی چهار رقمی بر بسترایوان به کشاورزان، صدور کارت اعتباری خرید نهاده به کشاورزان و... نام برد.

سیف اذعان داشت: تمامی خدمات سامانه بجزء کارت اعتباری خرید نهاده کشاورزی آماده است و "مرتضی شهید زاده " مدیر عامل بانک کشاورزی قول رفع این مشکل طی 15 روز آینده را داده اند.

وی در ادامه از افتتاح سامانه باشگاه کشاورزان بصورت پایلوت در استان قزوین خبرداد و اظهارداشت: این طرح طی شش ماهه نخست سال جاری در سراسر کشور اجرا  خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی اظهارداشت: از مزایایی مهم این سامانه کاهش هزینه مبادله کشاورز، ورود دانش به بخش کشاورزی، ارائه خدمات بهتر و رضایت بیشتر به کشاورزان است.

وی همچنین با اشاره به این جمله که " اصل و ریشه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر درون زایی و برون گرایی است، گفت: درون زا بودن یک مقوله در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی هرچه سهم و رفتار مبتنی بر دانش و دانش بنیان بودن در بخش های مختلف بیشتر باشد درعمل می توان گفت که سهم اقتصاد مقاومتی درکل اقتصاد بیشتر است.
سیف افزود:  دانش می تواند اقتصاد کشوررا دربرابرشوک های بیرونی پایدار، بهره وری عوامل تولید را افزایش و اقتصاد کشاورزی را تقویت کند.

وی بیان داشت: با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تاکنون فعالیت های خوبی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به ویژه  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی تصریح کرد: این شرکت مباشر توزیع نهاده های کشاورزی از قبیل کود، سم، بذور اصلاح شده ... است.

وی با اشاره به این جمله که "رفتار کشاورزان از فاکتورهای مهمی در بخش کشاورزی است"، گفت: اگر این رفتارها، تحلیل و تبدیل به اطلاعات شود بصورت اتوماتیک می تواند به بهبود رفتار دانش بنیانی و رفتار اقتصادی از حیث کاهش هزینه های مبادله ای موثر باشد.

سیف افزود: بررسی تجارب کشورهای دنیا به ویژه هندوستان نشان می دهد نبود ارتباط مناسب بین کشاورز و بخش متصدی فعال از مشکلات بخش کشاورزی دنیا طی 10 سال گذشته بوده است.

وی در ادامه از الگوبرداری یک مدل رفتاری بر اساس مطالعات انجام گرفته و تجارب کشورهای دنیا در ایران خبرداد و اظهارداشت: ساختار کلی این مدل رفتاری ایجاد پروفایل شخصی برای کشاورزان  و یک مدلی از کسب و کار است که هزینه های مبادله کشاورز را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی همچنین با اشاره به اینکه با تنوع بخشی به سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعم از کودهای شیمیایی، زیستی، آلی و بیولوژیک بتوان خدمات بهتری به کشاورزان ارائه شود، گفت:  علاوه بر این با استاندارد سازی زنجیره  عرضه درعمل محصولی به دست کشاورزان برسد که از میزان کیفیت اطمینان لازم را داشته باشد وشرکت مزبور در این زمینه خود را پاسخگوی کشاورزان می داند.

وی در ادامه از راه اندازی صدور سیستم آنلاین فاکتور در کشور خبر داد و افزود:  هدف از راه اندازی این سامانه نظارت بیشتر بر شبکه توزیع و آگاه سازی  کشاورزان از حقوق مسلم آنان است.

 سیف تصریح کرد: عرضه کنندگان کالا و خدمات درراستای ایفای حقوق شهروندی، قانون حقوق مصرف کنندگان و ... ملزم به ارائه فاکتور به مشتریان هستند.

وی در ادامه از کشاورزان خواست در ازای  خرید انواع کود از فروشندگان تقاضای فاکتوررا فراموش نکنند.

منبع:اکونیوز
کد خبر 3564fd285bc64f71a20a011a21bf46a5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =