۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کشاورزی> معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه اعطای تسهیلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط بانک مرکزی را ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام روزنامه رسمی کشور، هیات وزیران در جلسه 31/4 /94 به پیشنهاد شماره 6751/020 مورخ 10.3.1394 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده 36 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت(2) – مصوب 1393 تصویب کرد:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در غالب خطوط اعتباری مستقل از طریق بانک‌های عامل معادل سیزده هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات مطابق جدول زیر برای خرید تضمینی محصولات‌کشاورزی در اختیار مباشرین قرار دهد.



2-  وزارت جهاد کشاورزی موظف است جدول زمانبندی فروش محصولات بند(1) و بازپرداخت تسهیلات مربوط را به سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی کشور ارائه نماید. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پس از تایید جدول مذکور، بازپرداخت تسهیلات را تعهد و تصمین می‌نماید.

تبصره1 – تضمین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنها مربوط به تسهیلات اخذ شده از سوی مباشران دولتی بوده و و پرداخت تسهیلات به مباشرین بخش غیر‌دولتی بر اساس سازو کار قانونی مرتبط صورت می‌گیرد.

تبصره 2- تضمین سازمان یاد شده رافع مسئولیت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیگیری بازپرداخت تسهیلات پرداختی توسط وزارت جهاد کشاورزی نمی‌باشد.

3- دستگاه مشاور موظف هستند نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی مطابق زمانبندی اعلام شده اقدام نمایند.


                                                                  معاون اول رئیس جمهور-اسحاق جهانگیری



منبع:تسنیم
کد خبر 377f0a0b627e4d45b45e7f73036ec43d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =