صنایع غذایی> در حالی که برخی صنایع لبنی طی هفته‌های اخیر بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات و فرآورده‌های لبنی خود کرده‌اند، دبیر انجمن صفنی صنایع لبنی این اقدام آنها را غیرقانونی و به زیان شرکت‌های افزایش‌دهنده قیمت دانست.


طی هفته‌های اخیر برخی از برندهای مطرح صنایع لبنی قیمت برخی از محصولات و فرآورده‌های لبنی خود از جمله شیر، ماست، خامه و غیره را افزایش دادند که البته هیچ مجوزی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یا ستاد تنظیم بازار ندارند.

این افزایش قیمت لبنیات از سوی برخی کارخانه‌ها در حالی صورت گرفته که رضا باکری - دبیر انجمن صفنی صنایع لبنی - تصریح کرد که این افزایش قیمت در صورتی که آنها مجوزی نداشته باشند، غیرقانونی است و در شرایطی که قدرت خرید مردم کاهش یافته می‌تواند به زیان شرکت‌های لبنی افزایش‌دهنده قیمت تمام شود.

وی به ایسنا گفت:‌ براساس گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی چهار سال گذشته قدرت خرید مردم حدود سه درصد کاهش یافته و میزان فروش محصولات لبنی در همین بازه زمانی حدود 17 درصد تعیین شده است. براین اساس افزایش قیمت لبنیات به صلاح نیست و با توجه به این‌که مجوزی برای آن صادر نشده است، غیرقانونی تلقی می‌شود. مگر این‌که شرکت‌های تولید‌کننده محصولات لبنی از قبل مجوز افزایش قیمت دریافت کرده باشند و محصول خود را گران نکرده باشند.


منبع:ایسنا
کد خبر 37a3e3d3415948f1a3627f6d99209db8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =