کشاورزی> اقتصاد غذا - محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در اقدامی عجیب و بی سابقه با در دست گرفتن مجله ای خاص سوژه عکس های تبلیغاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، بررسی کارنامه رسانه ای محمود حجتی در دوره وزارتش در دولت یازدهم حاکی از بی رغبتی و عدم تعامل وی با رسانه ها دارد به طوری که تعداد نشستهای خبری و گفتگوهایش با رسانه های مکتوب و حتی روزنامه های کثیر الانتشار و خبرگزاری ها طی چهار سال اخیر به تعداد انگشتان دست نیز نمی رسد.

روحیه ای که علاوه بر وزیر بر وزارتخانه تحت مدیریتش نیز مستولی شده و اخبار بخش کشاورزی تنها به بیان برخی آمار و ارقام اغلب شعاری و همچنین مباحث جانبدارانه خلاصه می شود و منتقدان رسانه ای وزیر و برخی سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نیز یا از این حوزه خبری کوچ کرده اند یا همچنان مورد غضب وزارتخانه جهاد کشاورزی هستند.

اما در این میان اقدام  اخیر وزیر محتاط و محافظه کار جهاد کشاورزی در گرفتن عکس تبلیغاتی و گفتگوی اختصاصی با مجله ای خاص از میان خیل عظیم نشریات تخصصی بخش کشاورزی عجیب و در عین حال سوال برانگیز است.

اینکه چرا محمود حجتی در آستانه روی کار آمدن دولت دوازدهم دست به چنین اقدام عجیبی زده و با کدامین متر و معیار، رسانه مورد نظر را برگزیده است جای سوال و تعجب دارد.

اگر وزیر جهاد کشاورزی قصد داشت در پایان دولت یازدهم عملکرد خود را بیان کند چرا این کار را در ابعاد وسیع تری در روزنامه های کثیر الانتشار، خبرگزاری ها و یا حتی خبرگزاری وابسته به وزارت جهاد کشاورزی انجام نداده است؟

آیا وزیر جهاد کشاورزی با چنین رفتاری عملا به خبرگزاری رسمی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی که به اذعان کارشناسان رسانه در دوره جدید از کیفیت مطلوبتری برخوردار است پشت نکرده است؟  و چگونه است در حالی که خبرگزاری وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در طول چهار سال اخیر موفق به انجام حتی یکبار گفتگوی اختصاصی با وزیر نشده است اما یک مجله خاص توانسته با وزیر جهاد کشاورزی مصاحبه اختصاصی انجام داده و عکس تبلیغاتی برای نشریه خود هم بگیرد؟! آیا بعضی ها از خودی هم خودی تر هستند؟!

حجتی با این اقدام بی سابقه  در گرفتن عکس تبلیغاتی با در دست گرفتن نشریه ای خاص، عملا نشان داد نه از عملکرد و جایگاه رسانه ها مطلع است و نه در وزارتخانه عریض و طویل خود کسانی را دارد که بتوانند در این گونه موارد به او مشاوره دقیق و کارشناسی ارائه کنند.

البته از منظری دیگر این اقدام ناشیانه را می توان به دخالت مقامی دولتی  در رقابت بین فعالان بخش خصوصی در رسانه ها نیز تفسیر کرد چرا که این رفتار تبعیض آمیز امکان بهره برداری های گوناگونی دارد که نمی توان از آن غافل شد.

حال باید منتظر ماند و دید در حالی که حجتی خود را برای حضور در دولت دوازدهم مهیا می کند قادر است با پذیرش نقاط ضعف وزارت خانه جهاد کشاورزی به اصلاح امور بپردازد یا در بر همین پاشنه خواهد چرخید.

 آیا حجتی در زمینه اطلاع رسانی از فعالیتهای وزارتخانه متبوعش و تعامل با رسانه ها تجدید نظر می کند  و به تخصص گرایی روی می آورد؟ یا همانند چهار سال پیش (با انتصاب فردی بدون داشتن حداقل سابقه فعالیت رسانه ای و روابط عمومی در سمت ریاست مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی) که فعالان رسانه ای را با انتصابش شوکه کرد این بار تیر خلاص را بر پیکر نیمه جان فعالان رسانه ای بخش کشاورزی می زند. آیا خبرهای خوشی در راه است؟!
کد خبر 3935a38e77f14802ae3b076363c202cf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    2 4
    این انتقاد شما وارد نیست این که به جای بها به رسانه های دولتی با بخش خصوصی مصاحبه میکنه ارزشه نه ضد ارزش. در ضمن نشریه فوق هم یک نشریه کاملا پرسابقه و تخصصی و پر طرفداره. سعی کنیم انتقاداتمون رنگ حسادت نگیره
  • علیرضا ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    2 1
    علی آقا رانت و فساد همه جا هست و باید حواسمون به رفتار و عملکردمان باشه. نشریه ای با تیراژ 1000 تایی کجا و گفتگو با خبرگزاری ها و روزنامه های کجا؟ در ضمن نشریات بخش کشاورزی همه خصوصی هستن فقط برخی مثل نشریه فوق وابسته به دولت هستند و از آنها پولهای کلان می گیرند. وزارت خانه ای که خودش خبرگزاری داره که نباید از این گاف ها انجام بده!!!