بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت ثبت سفارش شکر در سال جاری بنا بر ابلاغیه فروردین‌ماه این وزارتخانه، کماکان پابرجاست.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر خلاف اخباری که روز گذشته در رسانه‌ها مبنی بر آزاد شدن واردات شکر در سال جاری اعلام شده بود، بر اساس ابلاغیه 10 فروردین‌ماه 93، ثبت سفارش هرگونه شکر خام و سفید کماکان ممنوع است و این ابلاغیه بر اعتبار خود باقی است.

این ابلاغیه در ادامه می‌افزاید: انتشار هرگونه خبری درباره صدور مجوز جدید واردات شکر از سوی وزارت جهاد کشاورزی تکذیب می‌شود و محصولاتی نیز که در سال وارد شده، بر اساس ثبت سفارش انجام‌شده در سال‌های 91 و 92 است.

گفتنی است، روز گذشته نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران مدعی شد که واردات شکر آزاد است، چون تولید داخل همیشه کمتر از بازار مصرف بوده است.

وی همچنین به این نکته اشاره کرده که شورای اقتصاد مقرر کرده است که 200 تومان از واردات هر کیلوگرم شکر گرفته شود و به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد.

لازم به ذکر است، بر اساس برآوردهای انجام‌شده در سال جاری 600 هزار تن شکر از نیشکر و 700 تن از چغندرقند تولید می‌شود.

همچنین کارخانه‌ها چهار میلیون و 400 هزار تن چغندرقند از کشاورزان خریداری کرده‌اند و بیش از 600 هزار تن شکر نیز از سال گذشته در انبارها وجود دارد و ممنوعیت واردات شکر، مشکلی را برای تأمین بازار مصرف ایجاد نمی‌کند.

منبع:ایانا
کد خبر 39547de1879c4cd0aa0337454d2d0566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =