۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
غذا و تغذیه> به گفته محققان، انار دارای پتانسیل تقویت ماهیچه ها بوده و به مقابله با روند پیری کمک می کند.

یافته ها نشان می دهد زمانیکه ما آب انار می خوریم، در بدن مان موکلولی موسوم به «یورولیتین A» تولید می شود. زمانیکه این مولکول به روده ها می رسد، به سلول های ماهیچه کمک می کند تا از خودشان در مقابل روند پیری محافظت کرده و همچنین موجب افزایش حجم ماهیچه ها می شود.

با افزایش سن، سلول ها به شدت برای بازسازی میتوکندری (نیروگاه سلول ها) تلاش می کنند و دیگر قادر به انجام وظایف ضروری شان نیستند و بدین ترتیب در سلول تجمع می یابند.

این تنزل عملکرد بر سلامت بسیاری از بافت ها، از جمله ماهیچه ها، تاثیر می گذارد و به تدریج موجب تضعیف آنها در سنین بالاتر شده و منجر به بیماری های گوناگون مرتبط با افزایش سن می شود.

مشخص شده است که یورولیتین A مجددا توانایی سلول را برای بازسازی اجزای میتوکندری احیاء می کند.

پاتریک آبیشر، رئیس موسسه تحقیقاتی در سوئیس، در این باره می گوید: «تنها مولکول معروف که می تواند به بازسازی میتوکندری کمک کند، یورولیتین A است. این مولکول ترکیبی کاملا طبیعی است و تاثیر آن قوی و قابل اندازه گیری است.»

انجام این مطالعه بر روی موش ها نشان داد موش های مسن، با سن حدود ۲ سال، که در معرض مصرف یورولیتین A قرار گرفته بودند، بعد از ۸ تا ۱۰ روز، میزان استقامت شان در حین دویدن در مقایسه با موش های مسن گروه کنترل، ۴۲ درصد بهتر بود.

منبع:مهر


کد خبر 3b024a74218049888f20ad317333ca9e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =