محمدرضا جمشیدی

از محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی دیروز در مراسم کلنگ‌زنی گلخانه ۹۵ هکتاری در زرندیه استان مرکزی حرکت بسیار جالب توجهی سرزد که حاوی نکات گران بهایی است.

بوسه وزیر جهادکشاورزی بر دستان تولیدکننده و کارآفرین بخش کشاورزی و بیان این‌که "باید در برابر کسانی که برای تولید در کشور سرمایه‌گذاری کرده و زمینه اشتغال را فراهم می‌کنند، سرتعظیم فرود آورد"، حاکی از اهمیتی است که وزیر جهادکشاورزی برای حضور سرمایه‌های مردمی در بخش کشاورزی قائل است.

حجتی که پیش از این نیز حتا در برنامه‌های تلویزیونی رفتار بی‌آلایش و مردمی‌اش را بارها به رخ کشیده بود، دیروز به‌خوبی بر اهمیت تولید و مشارکت بخش خصوصی با این رفتار بزرگ‌منشانه تأکید کرد و به افکار عمومی و همه تولیدکنندگان بار دیگر اهمیت تزریق سرمایه‌های بخش خصوصی و مردمی را گوشزد کرد.

نیاز بخش کشاورزی به سرمایه‌گذاری که سال‌هاست از فقر سرمایه‌گذاری تاریخی چه از نوع دولتی و زیربنایی گرفته و چه بخش خصوصی و مردمی سیراب نشده، به‌همان اندازه است که به آب نیاز دارد.

در واقع حجتی با علم به این‌که کشاورزی امروز ایران به همان اندازه که تشنه آب است، تشنه سرمایه‌گذاری است، به کشاورز زرندیه‌ای ارج و قرب گذاشت تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به‌جای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، امور واسطه‌ای و ... تشویق به سرمایه‌گذاری در صنایع گلخانه‌ای و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشاورزی کند.

وقتی سرمایه‌گذاری با تفکر تولید و اشتغالزایی و رونق اقتصادی، پروژه‌ای علمی را با ۱۰۰ درصد آورده شخصی راه‌اندازی می‌کند، به‌راستی شایسته تکریم نیز هست و محمود حجتی به‌عنوان عضوی از کابینه دولت تدبیر و امید، به‌درستی حرکتی در خور و قابل تقدیر از خود نشان داد تا همگان را به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ترغیب کند.

حرکتی که بار دیگر تفاوت نگاه حجتی را نسبت به سلف پیشین‌اش به رخ کشید و نشان داد وزارت جهادکشاورزی در دولت یازدهم سکانداری مدبر دارد.

کد خبر 3cdc1fecbba24b9588bb4cc352af3274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =