صنایع غذایی> اقتصاد غذا- با تصویب استانداردهای دوغ و موافقت با تدوین استانداردهای جدید زعفران در چهلمين اجلاس کدکس مواد غذایی، این دو فرآورده ایرانی از این پس بیشتر به جهانیان معرفی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران؛ در دومین روز از نشست چهلمین اجلاس کمیسیون کدکس مواد غذایی در ژنو، ارتقای استاندارد منطقه‌ای دوغ از مرحله ۵ به مرحله ۸ استانداردسازی کدکس پذیرفته شد.

از فعالیت کمیته متناظر دوغ بیش از 8 سال می‌گذرد و این استاندارد پیش از این در نهمین اجلاسیه کمیسیون منطقه‌ای برای خاور نزدیک بررسی شده بود و در اجلاس فعلی مصوب شد.

تصویب این استاندارد سهم به‌سزایی در تسهیل تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی این فرآورده و هم‌چنین شناخت دوغ به عنوان نوشیدنی انحصاری ایران خواهد داشت.

از دیگر موارد مصوب در چهلمين اجلاسيه کدکس، پذیرش تدوین استاندارد زعفران به عنوان موضوع جدید (New work) در این اجلاس بود.
این درخواست را جمهوری اسلامی ایران در سومین کمیته کدکس ادویه و گیاهان مورد مصرف در آشپزی مطرح کرده بود و در اجلاسیه چهلم کدکس، تدوین استاندارد جدید این محصول با همکاری کشور هندوستان مصوب شد.
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در راس هیاتی از کارشناسان این سازمان برای دفاع از جایگاه و شخصیت علمی و حقوقی ایران در استانداردهای مواد غذایی در چهلمين اجلاسيه کدکس غذایی که در ژنو سوئیس در حال برگزاری است شرکت کرده اند.

کد خبر 3cec4e473f11400d802bae79267c164d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =