صنایع غذایی> مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه صادرکنندگان لبنیات حاوی پالم به عراق مشخص هستند و نباید با طرح کلی موضوع به کارخانه‌ها و برندهای خوشنام لطمه وارد کرد.

محمدرضا اسماعیلی در مورد برگشت ماست‌های صادراتی حاوی روغن پالم از عراق، گفت: این خبر را من امروز شنیده‌ام و از نام کارخانه یا کارخانه‌های متخلف در این امر اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه  کیفیت تولیدات صنایع لبنی توسط وزارت بهداشت و  سازمان استاندارد سنجیده می‌شود، گفت: قطعا از 1540 کارخانه تولیدکننده مواد لبنی همه متخلف نیستند و یک یا تعداد معدودی مرتکب تخلف می‌شوند، بنابراین نباید با طرح این قبیل موضوعات آن هم بدون معرفی نام و برند متخلف به تولید سایر کارخانه‌ها لطمه وارد کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با اشاره به این مطلب که قطعا صادرکنندگان محصولات لبنی به عراق مشخص است، بیان داشت: متخلف و قانون شکن باید مجازات شود ولی باید نام آن اعلام شود تا با آن برخورد شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در کنار برندهای متخلف صادرکننده، برندهایی هم وجود دارد که محصولات مرغوب و خوبی تولید می‌کنند و محصولشان برگشت نخورده است.

مدیرعامل اتحاده سراسری فرآورده‌های لبنی بیان داشت: ابزار کنترل کیفی محصولات لبنی در دست اتحادیه نیست بلکه صدور پروانه‌ها  و بهره‌برداری و نشان استاندارد توسط خود وزارت بهداشت و سازمان استاندارد انجام می‌شود.

وی افزود: این مسئولیت‌ها را به ما بسپارند و بعد به ازای تخلف از ما جواب مطالبه کنند.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است براساس دستوالعمل فعلی وزارت بهداشت استفاده از روغن گیاهی پالم در لبنیات به جز بستنی و محصولاتی مانند پنیر پیتزا که مصرف دائم ندارد ممنوع است.

این گزارش می‌‌افزاید: دو روز قبل رئیس سازمان استاندارد از برگشت ماست صادراتی حاوی روغن پالم به عراق خبر داده است.


منبع:فارس
کد خبر 4012fce405df4ef9b922395ce4276e42

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =