کشاورزی> اقتصاد غذا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از تزریق 7 هزار و 500 میلیارد تومان به طرح های عمرانی در هفته جاری خبر داد و گفت: بر این اساس اجرای بسته رونق اقتصادی به طور رسمی آغاز خواهد شد البته دولت این اعتبار را از محل استقراض از بانک مرکزی تامین نمی کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 7 هزار و 500 میلیارد تومان را که قرار است به طرح های عمرانی تزریق شود از بانک مرکزی استقراض نخواهیم کرد، گفت: این هفته موافقتنامه های لازم برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات بانک های عامل به امضا خواهد رسید و پرداخت ها آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: همچنین 200 میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش کشاورزی و 200 میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش تولید تزریق خواهد شد که قرار است از سوی بانک های عامل تخصیص یابد.

وی درباره نحوه تخصیص یارانه تولید برای بخش صنعت تصریح کرد: آنچه که مربوط به صنعت است، از سوی بانک صنعت و معدن تزریق خواهد شد و به منظور تشویق صادرات نیز بانک توسعه صادرات وارد عمل خواهد شد، ضمن اینکه بانک های کشاورزی و مسکن نیز برای سایر بخش ها اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: 30 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران در شش ماه پرداخت خواهد شد.
کد خبر 41f061efa65f404e964c846cf910dd83

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =