کشاورزی> محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در واپسین روز‌های سال 93 با انشار نامه‌ای با قدردانی از زحمات کشاورزان به لزوم حفظ منابع طبیعی کشور تأکید کرد.


بنام هستی‌بخش مهربان

"یا مُقَلِّب القُلوب وَ الاَبصار یا مُدَبِّر اللَیلِ وَ النَّهار"

تلاش‌گران جامعه کشاورزی


با سلام و درودی گرم، صمیمانه‌ترین تبریک و بهترین آرزوهایم را در طلیعه دیگری از بهار تقدیم همه مردم عزیز کشورمان و به‌ویژه تلاش‌گران جامعه کشاورزی می‌نمایم. امید آن دارم در آغاز سالی که پیش روی ماست و در سایه همیشه گسترده آفریدگار مهربان و با امید به دستان توانمند همه شما در راهی که در عرصه کشاورزی کشور در پیش گرفته‌ایم سرافرازتر از گذشته گام برداریم.

علیرغم موانع اقلیمی تأثیرگذار بر محیط کشاورزی، با این باور که در نظام هستی، جز از زیبایی نشانی نداریم از بیم‌ها کاسته و بر امیدهای خود افزوده‌ایم. در چنین فضایی، ضرورت حفاظت از منابع تولید به‌عنوان محوری‌ترین راهبرد فراروی کشاورزی کشور، بیش از پیش مورد تأکید شما مردم شریف، رئیس جمهور محترم و به‌ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است. بنابراین بر آن شدیم تا به همت تک‌تک شما عزیزان و با الهام از راهبرد "اقتصاد مقاومتی" نقشه راهی در حوزه کشاورزی تدوین نماییم. نقشه‌ای که در مسیر و مقصدش با تکیه به قابلیت‌های شگرف انسانی و نیز ظرفیت‌های نهفته کشورمان بتوانیم هر چه بیشتر از وابستگی و اتکا به منابع تجدیدناپذیر بکاهیم. در قالب چنین چشم‌اندازی و به موجب "قانون تمرکز وظایف و اختیارات در وزارت جهاد کشاورزی" پذیرای مسئولیت سنگین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تولید و تنظیم کلان بازار مصرف کشور و با تمرکز بر حمایت از منابع و هدایت تولید ملی شده‌ایم.

بی‌تردید گام نهادن در این وادی دوسویه ممکن نبود مگر به امید درک، عزم و بردباری همگانی و نیز یاری دستان توانمندتان که با حس مشترک نیل به باروری این سرزمین، دستمان را فشردید. در این مجال کوتاه گرچه امکان ترسیمی از عملکرد شما همکارانم در سالی که گذشت وجود ندارد، اما همان‌گونه که آگاه و همراه ما بوده‌اید تمامی مساعی خود را در جهت تقویت بنیان‌ها و زیرساخت‌های کشاورزی با هدف پایداری و بهره‌وری بیشتر از منابع پایه و محدود کشور و تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش به کار بستیم؛ بازدارندگی از تخریب و حفاظت از منابع طبیعی به مثابه ثروتی از آیندگان که اکنون امانت‌دار آن هستیم و کنترل هوشمند واردات و تنظیم بازار مصرف کشور با هدف حمایت از تولید داخلی به‌گونه‌ای که سفره ایرانی جلوه‌گر محصولات کشاورزی داخلی باشد نیز به‌عنوان یک وظیفه سنگین در اولویت کارهایمان قرار گرفت.

شرح دستاوردهای جامعه کشاورزی در سالی که گذشت را به آینده وا می‌نهیم و امیدواریم فرزندانمان، در هم‌زیستی عادلانه با منابع طبیعی و در تعامل با تجارب و دانش بشری توانایی‌های خود را در مسیر توسعه پایدار کشاورزی به‌کار بندند. فرصت را غنیمت شمرده سلامتی و پایداری شما و خانواده‌هایتان و بیش از همه خانواده بزرگ کشاورزی را از خداوند متعال خواستارم.

محمود حجتی - اسفند 1393



منبع:ایانا
کد خبر 41f71c7aa68046f98fd297075246bf34

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =