صنایع غذایی> رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: حدود ۴۶ هزار تن کالای اساسی مورد نیاز شهروندان تهرانی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در ماه مبارک رمضان با قیمت مصوب توزیع می شود.

سید محمد موسوی با اشاره به اینکه ذخیره کافی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز وجود دارد، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار استان تهران در روزهای ماه مبارک رمضان 30 هزار تن گوشت مرغ منجمد و هزار تن گوشت گوساله منجمد وارداتی با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام استان در میادین میوه و تره بار فروشگاه های زنجیره ای، اتحادیه ها و تعاونی های مصرف توزیع می شود.
وی گفت: مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 5100 تومان عرضه می شود و گوشت قرمز منجمد نیز با قیمت مصوب برای گوشت ران هر کیلو 21 هزار و 200 تومان، سردست هر کیلو 21 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت گردن نیز 20 هزار و 500 تومان است و آماده توزیع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران درباره توزیع گوشت گرم مرغ افزود: نیاز بازار استان تهران به گوشت گرم مرغ روزانه 950 تا هزار تن است که هم اکنون 1400 تا 1600 تن در روز تولید و عرضه می شود بنابراین باتوجه به ثبات در تولید و قیمت، توزیع گوشت گرم مرغ به برنامه ویژه ای نیاز ندارد.

موسوی گفت: براساس قراردادی که با مدیریت سازمان تعاون روستایی و شرکت غله استان تهران داریم 5 هزار تن برنج محلی ایرانی با برند طارم صدری و هاشمی با قیمت هر کیلو 6500 تومان و 7150 تومان آماده توزیع است.

وی افزود: علاوه بر این شرکت بازرگانی منطقه یک استان تهران نیز 60 هزار تن برنج وارداتی را برای توزیع در بازار ماه مبارک رمضان در اختیار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران همچنین از توزیع 1500 تن خرما در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه با اتحادیه تعاون روستایی استان خرمای موجود به محض افزایش نیاز بازار در فروشگاه های زنجیره ای میادین میوه و تره بار آماده عرضه است.

موسوی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار استان تهران 8300 تن شکر با قیمت هر کیلو 2100 تومان در شرکت غله استان موجود است و در صورت نیاز در اختیار شبکه توزیع قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: توزیع کالاهای اساسی به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است و سازمان جهادکشاورزی استان تهران نیز به عنوان متولی تامین کالاهای اساسی برای پاسخ به نیاز بازار در ماه مبارک رمضان آمادگی کامل دارد تا نیاز روزه داران را به بهترین شکل تامین کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: 670 واحد صنفی در طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان همکاری می کنند.

موسوی افزود: اداره کل تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با جدیت بر چگونگی عرضه و قیمت گذاری کالاهای مورد نیاز شهروندان نظارت می کند.


منبع:نسیم آنلاین
کد خبر 422cb3e684e24947ad4b6ba81f9c900e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =