مواد غذایی> معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، در پاسخ به نامه رئیس اتاق تهران مبنی بر توقف طرح برچسب اصالت کالاهای سلامت محور، عنوان داشت: این طرح از شفافیت لازم درمبارزه با کالاهای تقلبی برخوردار است.

 طی روزهای اخیر مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در نامه‌ای به دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با ارائه دلایلی، خواستار توقف اجرای طرح برچسب اصالت کالاهای سلامت محور شد.

دکتر اکبر عبدالهی اصل در واکنش به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی گفت: طرح برچسب اصالت کالاهای سلامت محور از شفافیت لازم در مبارزه با بخشی از مهمترین معضلات مبتلا به کشور برخوردار است و این موضوع آنقدر عیان است که ضرورتی در تشریح مجدد آن مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: اما در این بین، آنچه به عنوان سئوالی مهم و قابل تامل مطرح می شود این است که آیا در اتاق بازرگانی، اولویت با مواردی چون وجود شرکت های شبه دولتی رقیب بخش خصوصی، وجود فهرست دارویی محدود کننده بر اساس مصالح و سیاست های انقباضی بیمه نه تولیدکننده، وجود مالیات ارزش افزوده بر مواد اولیه دارویی، سیاست های انقباضی قیمت گذاری با توجه به مصالح بیمه نه تولیدکننده، وجود منابع بسیار گران تامین مالی در حوزه دارو، تاخیر پرداخت بیمه ها، قیمت گذاری داروهای بدون نسخه توسط دولت و موانع مختلف سرمایه گذاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است یا حذف یک شناسه بر روی جعبه داروها؟

عبدالهی تاکید کرد: واقعا چه دلیلی وجود دارد که اتاق تهران، یکی از دوخواسته مهم خود از دولت را لغو طرحی بداند که در بسیاری از کشورهای به مراتب ضعیف تر از ایران، توانسته قاچاق و عرضه محصولات تقلبی را به شدت تقلیل داده و بخش قابل توجهی از اقتصاد کشورشان را از گزند تهدیدها در امان بدارد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، در پایان گفت: تمامی دلایل مطرح شده در اظهارات اتاق تهران مستلزم ایراد پاسخ های اصولی و فنی است که در جایگاه خود به آنها پرداخته خواهد شد.

منبع:مهر
کد خبر 42de1113c80a4d48a35148976da05529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =