۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
غذا و تغذیه> آلبالو یكی از میوه‌های فصل تابستان است که هم تازه خورده می‌شود و هم از آن در تهیه انواع دسرها، شربت و شیرینی‌ها و غذاها استفاده می‌كنند و غنی از ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین C، انواع آنتی‌اكسیدان‌، منیزیم، پتاسیم و مس است.

از آنجا كه انواع میوه و سبزی‌های رنگی، به‌خصوص به رنگ‌های قرمز، بنفش یا حتی سبزتیره مانند آلبالو، انگورسیاه و قرمز، آلوسیاه، توت‌فرنگی، كلم‌قرمز، برگ تربچه و اسفناج، آنتی‌‌اكسیدان‌های فراوانی دارند، مصرفشان به خصوص در فصل خود، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی – عروقی و انواع سرطان‌ها موثر است. 
 
آلبالو ارزش غذایی فراوانی دارد و میزان قند آن پایین است و مصرفش به تمام گروه‌های سنی، به‌خصوص افراد مبتلا به چاقی، چربی و فشارخون(blood pressure) بالا توصیه می‌شود زیرا كاهش‌دهنده چربی و فشارخون است و اشتها را کم می‌کند. البته بهترین زمان مصرف آلبالو قبل از غذا یا همراه با غذاست. 
 
گرچه تاكید متخصصان بر مصرف انواع میوه و سبزی‌های تازه است، اما به افرادی كه از بیماری كلیوی رنج می‌برند و باید از یک رژیم غذایی(diet) کم‌پتاسیم پیروی كنند، توصیه می‌شود در مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو جانب احتیاط را رعایت كنند و از زیاده‌روی در خوردن این میوه بپرهیزند. 
 
البته نباید فراموش کرد که با توجه به آبدار بودن آلبالو، مصرف این میوه برای دفع سنگ كلیه و رفع مشكل سنگ كیسه صفرا سودمند است.
 
با آنكه تاكید همه متخصصان تغذیه بر این است كه میوه‌ها به صورت تازه مصرف شوند و از آنها در تهیه مربا استفاده نشود، اما اگر به هر دلیلی قصد دارید از این میوه‌ در تهیه مربا استفاده كنید، بهتر است مقدار كمی شكر به آن بیفزایید تا هم از ارزش غذایی آن کاسته نشود و هم بیش از اندازه انرژی به بدن نرساند. 
 
با اینكه هنگام پختن میوه‌ها مقداری از ویتامین C موجود در آنها كاهش می‌یابد، استفاده از این میوه در آلبالو پلو باعث افزایش ارزش غذایی برنج می‌شود و كاهش اشتها را نیز برای مصرف‌کننده به دنبال دارد.

منبع:شفا آنلاین
کد خبر 45505fd0705740febc34050c7553f517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =