مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از وجود ذخایر گندم برای هشت ماه در انبارهای این شرکت خبر داد و گفت: بر اساس تکلیف دولت، امسال میزان واردات گندم به هفت میلیون تن می‌رسد.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: میزان نیاز کشور به گندم سالانه حدود 11 میلیون تن است که 9 میلیون تن آن برای مصرف نانوایی‌ها و دو میلیون تن دیگر برای مصرف صنعتی و کارخانه‌هاست.

وی افزود:‌ با توجه به خرید تضمینی حدود هفت میلیون تنی گندم، به نظر می‌رسد با واردات حدود چهار میلیون تن از این محصول نیاز داخلی کشور تامین شود. اما با توجه به ضرورت تامین ذخایر استراتژیکی که دولت برای وزارت جهاد کشاورزی و این شرکت تکلیف کرده میزان واردات گندم در سال جاری باید به حدود هفت میلیون تن برسد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این‌که از سال آینده فقط به اندازه تامین نیاز داخلی کشور گندم وارد خواهد شد، گفت:‌ در حال حاضر برای حدود هشت ماه در انبارهای این شرکت ذخایر استراتژیک گندم وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: واردات گندم عمدتا از کشورهای قزاقستان، روسیه، اوکراین‌، آلمان، بالتیک، استرالیا و کانادا صورت می گیرد. البته در این میان آمریکا نیز دارای گندم با کیفیتی است که تاکنون از این کشور وارداتی نداشته‌ایم.

منبع:ایسنا
کد خبر 479cc738a0914deb8294e0de24be72ba

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =