مواد غذایی> قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: امروز هیچ مجوزی در مباحث صادرات و واردات برای فرد و قشر خاصی به عنوان امضای طلایی در وزارت جهاد کشاورزی صادر نمی‌شود، بلکه این امر برای همه یکسان است.

خلیل آقایی بحث مکانیزاسیون کشاورزی را از اولویت‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی از منابع داخلی بانک کشاورزی بدون اینکه نیازی به اعتبارات دولتی باشد، تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و 600 میلیارد تومان از این اعتبارات هزینه شده است، افزود: نیاز بخش کشاورزی ما بیش از این‌هاست، این خط اعتبارات تا افزایش مکانیزاسیون در کشور ادامه دارد.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با حساسیت و توجه مجلس و دولت طی دو سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان به آبیاری نوین تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه اوایل تشکیل دولت ما در خصوص بذر و کود شیمیایی دچار مضیقه بودیم، خاطرنشان کرد: امروز نزدیک 800 هزار تن کود در سطح کشور توزیع شده و ما برای تأمین کود و بذر هیچ دغدغه‌ای نداریم.

آقایی با تاکید بر اینکه ما امروز تأمین بازار را مبتنی بر تولیدات داخلی قرار داده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته با وجود کارشکنی که از سوی برخی افراد که منافع خود را در خطر می‌دیدند، نیازهای شب عید را با تولیدات داخلی سپری کردیم.

وی گفت: امروز هیچ مجوزی در مباحث صادرات و واردات برای فرد و قشر خاصی به عنوان امضای طلایی در وزارت جهاد کشاورزی صادر نمی‌شود، بلکه این امر برای همه یکسان است.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی از تصویب یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه صندوق کشاورزی در سال جاری خبر داد و افزود: البته ما نیز باید تمهیداتی چون تأمین خسارت به منظور استقبال کشاورزان برای استفاده از بیمه را به کار ببریم.

وی افزود: امیدواریم امسال با توجه به اعتبارات اختصاص یافته با همراهی و مشارکت مردم شرایطی بهتر از سال گذشته داشته باشیم.

آقایی در پایان اعتبارات جهاد کشاورزی را 5 هزار میلیارد تومان در سال جاری اعلام کرد و گفت: برای بخش آبیاری تحت فشار استان همدان 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


منبع:فارس
کد خبر 482d0e18ccc94fbab413bf9558ee73c3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =