مواد غذایی> اقتصاد غذا - بیدمشک به عنوان داروی مؤثر در تقویت قلب، آرام‌بخش و برطرف کننده درد و خستگی شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس» به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)،  بیدمشک به دلیل داشتن ترکیبات ژرانیون سالیسین، تانن در تسکین اعصاب، ناراحتی‌های قلبی و رفع کننده درد و خستگی مؤثر است و در درمان کم‌خونی نیز کاربرد دارد.

اگر بی‌اشتها هستید، می‌توانید با مصرف این گیاه معطر اشتهای خود را به دست آورید، علاوه بر آن خاصیت تب بر هم دارد و تب را کاهش می‌دهد.

شکوفه‌ای پر از خاصیت

نارنج نیز گیاهی است که از شکوفه تا میوه‌اش قابل استفاده است. این گیاه سرشار از ویتامین‌های مختلف است. شکوفه نارنج یا بهارنارنج برای تسکین دردهای پی در پی شکمی، نفخ معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه مفید است. به طورکلی مصرف منظم بهارنارنج تاثیر بسیاری در تقویت معده دارد.

برای افرادی که دچار اختلال خواب هستند مصرف بهارنارنج برای داشتن خواب آرام و راحت شبانه راه حل خوبی است.

بهارنارنج با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی، تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می گذارد. همچنین برای برطرف کردن غم و افسردگی بسیار مفید است.

بهارنارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری‌های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می‌شود. بهار نارنج را برای تسکین سردرد های عصبی و میگرن استفاده می‌کنند.

ارزش غذایی نعناع:

برگ‌های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی‌اکسیدان نسبت به سایر گیاهان است.

نعناع آرامش بخش است و خاصیت پاک‌کنندگی و سم‌زدایی دارد. از التهاب در معده جلوگیری می‌کند و فرآیند هضم را تقویت می‌کند. این امر به دلیل فعال شدن غدد بزاقی در مصرف نعناع که آنزیم‌های گوارشی را قادر به تولید مقادیر کافی می‌کند، اتفاق می‌افتد.

نعناع برای کار کردن موثر کبد شناخته شده است و نعناع به خاطر وجود مواد مغذی ضروری و خواصی چون آرامش بخشی و تسکین دهنده‌اش، یک گیاه بسیار مفید برای افزایش قدرت کبد نیز هست.

پگاه با برند «رادلر» این عرقیجات داروئی را با شکل نوشیدنی‌های امروزی تولید کرده تا علاوه برخواص ارزشمندش لذت نوشیدنی خوشمزه را به شما هدیه دهد.
کد خبر 4c13317f5ce44ee5be9fa6b135d7a5e2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =