رییس اتاق ایران و روسیه از نشست مشترک هیات ایران و روسیه در تهران طی فردا و پس فردا خبر داد و گفت: در این نشست در رابطه با عرضه مواد غذایی، پتروشیمی و نفت به روسیه مذاکراتی صورت خواهد گرفت.


اسدالله عسگراولادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: روز آینده کمیسیون مشترک و روز سه شنبه جلسه‌ای در راستای فروش مواد عذایی و محصولات پتروشیمی و نفت با حضور هیاتی از روسیه برگزار خواهد شد، که تامین مواد غذایی روسیه در پی تحریم این کشور از ایران افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از تجار و صادرکنندگان دعوت شده تا در این جلسات شرکت کرده و نقطه نظرات خود را اعلام کنند تا بتوانیم بهترین نتیجه را دریافت کرده و عملی کنیم.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر این که عرضه مواد غذایی به صورت صادرات صورت می‌گیرد یا در کشور روسیه سرمایه گذاری در راستای تولید مواد غذایی انجام خواهد شد گفت: در برنامه‌های آینده اتاق ایران و روسیه پیش‌بینی شده تا در شهرهای روسیه همچون مسکو، آستاراخان، سنپترزبرگ و ... که بیش‌تر خواهان محصولات ایرانی هستند با تامین بودجه و سرمایه از سوی دولت مراکز تجاری ایجاد شود.

به گزارش تسنیم، در چند وقت گذشته هیات‌های تجاری مختلفی در راستای بررسی حجم تبادل تجاری ایران و روسیه و خرید میوه و مواد غذایی از روسیه به ایران سفر کرده‌اند و در پی تحریم روسیه از سوی آمریکا و اروپا، این کشور نیز واردات مواد غذایی از آمریکا و اروپا را تحریم کرد و در فکر تامین نیاز خود از کشور ایران است.
کد خبر 4f36973f82e04df6bed2350ae4bcde58

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =