۰ نفر
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

­استفاده از مواد غذایی دارای اُمگا ۳ برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ اسیدهای چرب اُمگا ۳ از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند و متخصصان تغذیه استفاده از آن‌ها را به ویژه برای جلوگیری از بیماری‌های عصبی توصیه می‌کنند‍؛ اُمگا ۳ همچنین تاثیر مثبتی بر افسردگی دارد.
ماهی سالمون‏، روغن کلزا، دانه‌های چیا، سویا، اسفناج، گردوی تازه و تخم مرغ‌هایی که در فضای باز پرورش یافته‌اند، هفت ماده غذایی هستند که بیشترین مقدار امگا ۳ را دارند.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند سالمون سرشار از «اُمگا ۳» هستند‎، بر اساس بررسی‌ها، در هر ۱۰۰ گرم از بدن این نوع ماهی بیش از ۴۰۰۰ میلی گرم «اُمگا ۳» وجود دارد و در مجموع نیز هر چه گوشت ماهی تیره‌تر باشد، این ماده در آن بیشتر است.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

روغن کلزا
روغن کلزا نیز منبع اسید آلفا-لینولنیک است که از اسیدهای چرب خانواده «اُمگا ۳» است و کمترین میزان چربی اشباع شده را در میان همه روغن‌های      خوراکی دارد.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

دانه چیا
دانه چیا هم منبع قابل توجهی از اسیدهای چرب اُمگا ۳ و همچنین سرشار از مواد معدنی دیگری مانند منگنز، کلسیم و فسفر است.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

سویا
سویا‏ که به ویژه در میان گیاهخواران طرفداران زیادی دارد، سرشار از فیبر و پروتئین است و منبع قابل توجهی از «اُمگا ۳» (۱۴۴۳ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) است.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

اسفناج  
اسفناج هم در بین سبزیجات سبز، حاوی بیشترین میزان «اُمگا ۳» و به طور دقیق‌تر اسید آلفا-لینولئیک است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی است.

هفت ماده غذایی غنی از ”اُمگا ۳“

گردو 
همچنین گردوی تازه سرشار از آنتی اکسیدان و «امگا ۳» است. میوه‌ای پرانرژی است و به گفته متخصصان تغذیه، ایده آل این است که روزانه ۲۵ گرم گردو (معادل ۵ دانه) خورده شود.

تخم مرغ 
تخم مرغ نیز منبع «اُمگا ۳» است؛ اما به شرطی که مرغ‌ها در مرتع و در فضای باز پرورش یافته باشند‎، رژیم غذایی مرغ‌ها نقش مهمی در مقوی بودن تخم‌هایشان دارد. به طور مثال اگر برای تغذیه مرغ‌ها از دانه‌های کتان استفاده شود، تخم‌های آن‌ها غنی از «امگا ۳» خواهند بود.

کد خبر 51754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =