تکاب و شاهین‌دژ با کمبود نهاده‌های دامی و ادوات کشاورزی مواجه هستند

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ در بخش کشاورزی با کمبود نهاده‌های دامی و ادوات کشاورزی مواجه بوده و حتی در توزیع نهاده‌ای دامی در بین شهرستان‌ها، فرق قائل هستند.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با انتقاد از وضعیت راه‌های تکاب و شاهین‌دژ و با اشاره به اینکه کار در مسیر میاندوآب-شاهین‌دژ-تکاب بسیار کند و لاک‌پشتی انجام می‌شود اظهار داشت: حتی تاکنون تکلیف تعدادی از قطعات آن معین نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین جاده تکاب -دندی- زنجان با وجود پرداخت سهم ایمیدرو تاکنون تکمل نشده و وضع اسفناک پیدا کرده است و با وجود مکاتبه و قول مسئولان مبنی بر تبدیل جاده‌های شاهین‌دژ-بوکان و تکاب-سقز به راه اصلی هنوز هیچ اقدامی به عمل نیامده است.

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه راه‌های روستایی سال‌ها است با وعده آسفالت نگهداشته شده و تعدادی از روستاها هنوز هم راه مناسب ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی تاکنون هیچ اقدامی در مورد ایجاد ایستگاه تحقیقاتی در تکاب و شاهین‌دژ انجام نشده است بیان کرد: همچنین در بخش کشاورزی با کمبود نهاده‌های دامی و ادوات کشاورزی مواجه بوده و حتی در توزیع نهاده‌ای دامی در بین شهرستان‌ها، فرق قائل هستند.

همتی با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون قدمی در مورد تکمیل پایاب سد ساروق برداشته نشده و از سوی دیگر اختلافات کشاورزان با منابع طبیعی به نفع مردم حل نشده است و هیچ حمایتی از دامداران و باغداران انجام نمی‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی حمایتی از صنعت شیلات و به ویژه زنبورداری انجام نداده و هیچ تغییری در مدیران ناکارآمد نیز انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه اظهار داشت: در این زمینه نیز با وجود مکاتبات و جلسات متعدد با مدیران و وزرای سابق و فعلی و قول مساعد آنها هنوز اقدام جدی در مورد حل مشکلات اینترنتی و تلفن همراه و ثابت تکاب و شاهین‌دژ به عمل نیامده و بعضی از روستاها فاقد تلفن ثابت هستند و در زمینه آنتن‌دهی تلفن‌های همراه نیز مشکلات جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: حتی دانش‌آموزان و دانشجویان تکابی و شاهین‌دژی در روستاها برای استفاده از اینترنت در این فصل سرما به بالای ارتفاعات پناه می‌برند و این بسیار درد آور و غیر قابل تحمل است و مسئولان باید به قول‌های خود عمل کنند.

کد خبر 51759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =