نگاهی به جدیدترین گزارش USDA در خصوص بازار غلات

کشاورزی> اقتصادغذا - یاشار غریبی: USDA در گزارش امروز به بررسی وضعیت  تولید و ذخایر غلات و دانه های روغنی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در این گزارش به بررسی وضعیت گندم، سویا و ذرت به صورت اجمالی پرداخته شده است.
گندم 
تغییرات در عرضه و تقاضای جهانی گندم در گزارش عرضه و تقاضای USDA برای ماه ژانویه نسبتاً ناچیز بود، که شامل کاهش جزئی برآوردهای مصرف ایالات متحده، در کنار کاهش پیش‌بینی‌های صادرات روسیه بود. به طور کل، در خصوص گندم، شاهد اتفاق خاصی در بازار ها نبودیم.
 ذرت
تغییرات عرضه و تقاضای ذرت عمدتاً با توجه به افزایش میزان برداشت ایالات متحده و رویکرد محتاطانه نسبت به کاهش برداشت ذرت در آمریکای جنوبی، روند متعادل تری را در بازار ایجاد کرد.
 برآوردهای تولید ایالات متحده از ٣٨٢.٥٩ میلیون تن به ٣٨٣.٩٤ میلیون تن افزایش یافت که در کنار کاهش پیش بینی های صادراتی، ذخایر نهایی از ٣٧.٩٤ میلیون تن به ٣٩.١١ میلیون تن افزایش یافت.
برآوردها از میزان برداشت ذرت چین بدون تغییر باقی ماند و کماکان پیش بینی واردات ٢٦ میلیون تن ذرت، مطرح می باشد.  
البته، در نظر داشته باشیم که طبق برآورد CASDE، میزان مصرف ذرت در چین، انتظار کاهش ٣ میلیون تنی تا سقف ٢٨٧.٧ میلیون تن برای سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ را دارد (در خصوص بازار چین 🇨🇳، سعی میکنم در هفته آینده، یادداشتی داشته باشم)، اما برآورد تولید ذرت اوکراین به ٤٢ میلیون تن افزایش یافت، که نسبت به دسامبر ٢ میلیون تن افزایش یافت.
تغییرات در برآوردهای تولید آمریکای جنوبی کمتر بوده بطوریکه برآوردها برای ذرت آرژانتین ٥٤ میلیون تن تنها ٠.٥ میلیون تن نسبت به ماه دسامبر کاهش داشت. در برزیل، برآوردهای تولید به ١١٥ میلیون تن کاهش یافت که از ١١٨ میلیون تن در دسامبر کمتر بود. در نظر داشته باشیم که برآورد USDA به مراتب از برآورد روز گذشته CONAB با ١١٢.٩ میلیون تن بالاتر بود.
 سویا
تغییرات در برآورد میزان برداشت دانه سویا در کل بیشتر از ذرت بود.
 به طور کلی عرضه و برداشت دانه در ایالات متحده در گزارش امروز حاکی از افزایش اندک برداشت تا سقف ١٢٠.٧١ میلیون تن بود که نسبت به گزارش ماه دسامبر با ١٢٠.٤٣ میلیون تن، کمی افزایش داشت. در آرژانتین، برآوردهای برداشت سویا از ٤٩.٥ میلیون تن در دسامبر به ٤٦.٥ میلیون تن کاهش یافت، در حالی که در برزیل برآوردهای تولید به ١٣٩ میلیون تن کاهش یافت که حدود ٥ میلیون تن نسبت به دسامبر کاهش داشت.   USDA در حالی برآورد ١٣٩ میلیون تنی دانه برزیل را در ماه جاری اعلام کرده که شرکت تامین اقلام اساسی کشاورزی برزیل (Conab) در برآورد دیروز، میزان برداشت امسال دانه برزیل را ١٤٠.٥ میلیون تن برآورد کرد.
البته روز یکشنبه هفته جاری، پیش بینی خود من از اعلام میزان برداشت دانه توسط USDA در حدود ١٤٠-١٤٢ میلیون تن بود.  
در زیر، روند میزان برداشت دانه سویا و ذرت برزیل را طی شش سال قبل بررسی می کنیم. (توضیح اینکه، سه چارت آخر سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ مربوط به برآورد ماه ژانویه Conab و گزارش ماه ژانویه/دسامبر USDA می باشد.)
نگاهی به جدیدترین گزارش USDA در خصوص بازار غلات
کد خبر 51767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =