محدودیتی برای صادرات کیوی به امارات نداریم

برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در حال حاضر محدودیتی برای صادرات کیوی به کشور امارات نداریم.

محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برگشت محموله کیوی از کشور هند، گفت: در سال جاری حدود ۱۵ هزار تن کیوی به کشور هند صادر شده که این میزان در سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن بوده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: آفتی به نام شپشک خرزهره در محموله‌های صادراتی کیوی به کشور هند مشاهده شده در حالی که موسسه تحقیقات گیاه پزشکی اعلام می‌کند چنین آفتی رویت نشده است.

برومندی با اشاره به اینکه محموله کیوی برگشت خورده از هندوستان ابتدا به امارات و از این کشور به هند صادر شده است، افزود: با سفارت هند مذاکراتی داشته ایم و در حال مبادله اطلاعات هستیم و به زودی گروه‌های کارشناسی هر دو کشور دیدار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود شپشک در محموله کیوی صادراتی نشان دهنده عدم استفاده از سموم برای مقابله با این نوع آفت است، عنوان کرد: سلامت محموله کیوی کاملا مشخص است و به دلیل وجود نوعی آفت قرنطینه‌ای کیوی‌های صادراتی توسط کشور هند عودت داده شده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: به دلیل عدم تولید کیوی در امارات و نداشتن نگرانی در زمینه ورود آفات قرنطینه‌ای در حال حاضر محدودیتی برای صادرات کیوی به این کشور نداریم.

منبع:خانه ملت

کد خبر 51785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =