رشد ۵۰ درصدی قیمت آزاد نهاده‌های دامی علی‌رغم تداوم تخصیص ارز دولتی در سال جاری

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: متاسفانه قیمت نهاده‌های دامی مانند ذرت، جو دامی و سویا رشد ۵۰ درصدی داشته درحالی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال جاری کماکان وجود دارد.

جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص اثرات حذف ارز دولتی در زمینه تامین کالاهای اساسی، گفت: در شرایطی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده و تنها این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده تاثیر روانی بسیار زیادی بر بازار داشته و قیمت برخی از اقلام از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز را افزایش داده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع حذف ارز دولتی در لایحه بودجه سال آینده برای دامداران، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نگرانی‌هایی را به همراه داشته و میزان عرضه نهاده‌های دامی در بازار کاهش یافته است، عنوان کرد: دولت برای حذف ارز دولتی باید شرایط لازم را فراهم کند زیرا حذف یکباره آن تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صادرکنندگان را با سردرگمی و تنش مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت برای حذف و یا جایگزینی ارز دولتی باید تدابیر اساسی اتخاذ کند، تصریح کرد: متاسفانه طرح موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اثرات روانی بسیار زیادی را بر جامعه و بازار داشته است و اثرات روانی این موضوع بیشتر از اثر واقعی آن بوده و هزینه تمام شده تولید محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

محمود زاده با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر دولت برای تامین ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی و واردات کالاهای اساسی به نحوی عمل می‌کند به مانند اینکه ارز دولتی حذف شده است، عنوان کرد: متاسفانه قیمت نهاده‌های دامی مانند ذرت، جو دامی و سویا رشد ۵۰ درصدی داشته درحالی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال جاری کماکان وجود دارد. 

منبع:خانه ملت

کد خبر 51811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =